۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵

ایسنا نوشت:منابع یمنی اعلام کردند، استاندار عدن، که به ائتلاف متجاوز سعودی وفادار بود امروز (یکشنبه) در یک سوءقصد کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، خودروی حامل سرلشکر جعفر سعد، استاندار عدن در نزدیکی خانه‌اش در منطقه التواهی هدف سوء قصد با یک خودروی بمب گذاری شده قرار گرفت که در اثر انفجار ناشی از آن، وی به همراه چند تن از همراهانش کشته شد.

شهر عدن به عنوان بزرگترین شهر در جنوب یمن توسط عبدر ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن به عنوان پایتخت موقت انتخاب شده است و هزاران نیرو از نظامیان وفادار به هادی به همراه نیروهایی از کشورهای ائتلاف متجاوز عربی اداره آن را برعهده دارند.

جعفر سعد که علاوه بر دارا بودن پست استانداری عدن یکی از فرماندهان ارشد ارتش وفادار به هادی محسوب می‌شد و عالی‌ترین مقام در شهر عدن بود. کشته شدن وی که نقش بزرگی در اشغال عدن و مناطق جنوبی یمن داشت ضربه سختی به دولت مستعفی یمن است.

این سومین عملیات ترور مسئولان ارشد عدن ظرف 24 ساعت گذشته محصوب می‌ود. دیروز نیز یک مسئول قضایی و یک فرمانده پلیس استان عدن توسط افراد ناشناس ترور شدند.

گفته می‌شود گروه‌های افراط‌گرا از جمله القاعده و داعش به تازگی تحرکاتی را در اطراف این شهر آغاز کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =