ایسنا نوشت: کاخ سفید اعلام کرد با وجود اینکه داعش مدعی شده زوج مهاجم حملات در کالیفرنیا، نیروهای این گروه بودند، اما شواهدی دال بر این ادعا یا ارتباط آنها با یک گروه تروریستی دیگر وجود ندارد و این موضوع هنوز اثبات نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ تیمی از مقام‌ها شامل "جیمز کامی"، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)، "لورتا لینچ"، دادستان کل ایالات متحده و "جی جانسون"، وزیر امنیت ملی آمریکا به باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفتند که هنوز شواهدی دال بر ارتباط این دو عامل مهاجم به یک گروه سازمان یافته یا یک گروه تروریستی بزرگتر نیافته‌اند.

با این حال، این تیم که شامل سایر رهبران جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز می‌شود، به تعدادی اطلاعات اشاره کردند که نشان می‌دهد این زوج برای انجام این حمله در کالیفرنیا، رادیکال شده بودند.

در جریان حمله مسلحانه در منطقه سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا 14 تن کشته و 21 تن زخمی شدند. این حمله توسط سید فاروق، 28 ساله و همسر 29 ساله‌اش به نام تشفین مالک صورت گرفت؛ این دو در تعقیب و گریز با پلیس کشته شدند.

اف.بی.آی روز شنبه اعلام کرد، با همکاری مقام‌های محلی در حال بررسی این مساله است و تمامی تحقیقات لازم را انجام می‌دهد. پیشتر اف.بی.آی اعلام کرده بود که این حمله یک اقدام تروریستی است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =