رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:گرفتاری‌های تروریستی منطقه معلول دسایس پشت صحنه دیکتاتوران و سرویس‌های قدرت‌های بزرگ است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان پرده‌های نفاق مدرن را که در پس روحیه‌ی استکباری قدرت‌های بزرگ قرار گرفته کنار زد و بخش‌های مهمی از واقعیات را عیان کرد.

وی ادامه داد: دنیای اسلام همیشه با خشونت‌های جاهلانه و تعصبات کور مبارزه کرده و و گرفتاری تروریستی در منطقه معلول دسایس پشت صحنه حیله‌گران دیکتاتور منطقه و سرویس‌های قدرت‌های بزرگ است نه اسلام ناب محمدی.

نماینده مردم قم در مجلس خاطر نشان کرد: نامه رهبری مبنای جدیدی برای تعاملات دنیای اسلام و غرب را پی‌ریزی نمود که بر اساس عقلانیت و حقیقت و احترام به فرهنگ‌ها استوار است. مبارزه با تروریسم احتیاج به لشکرکشی که غالبا اغراض دیگر را دنبال می‌کند ندارد، بلکه این لشکرکشی‌ها خود عامل گسترش تروریسم خواهد بود.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه مبارزه با تروریسم دست بر داشتن از روحیه سیطره طلبی و تحقیر در منطقه را نیاز دارد تصریح کرد: تحرکات اخیر در منطقه گوشه‌هایی از ترس‌های پنهان در حمایت از تروریست‌ها را عیان نموده است؛ گرچه تابلویی که بلند کرده‌اند، مبارزه با تروریسم است.

وی ادامه داد: از زمانی که داعش به عراق حمله کرد و سال‌ها در سوریه به جان مسلمان‌ها افتاده بود قرائن زیادی در همکاری برخی از کشورها با تروریست‌ها وجود داشت، اما امروز با ائتلاف‌های منطقه‌ای و دخالت‌های نظامی این مطلب روشن‌تر شده است.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان‌کرد:‌ برخی کشورها تصور می‌کنند آشفته سازی منطقه مجال برای رویاهای آنها را فراهم می‌کند، اما به هم ریختگی امنیتی در منطقه دامن خود آنها را در منطقه در بر می‌گیرد و بحران را فراگیرتر خواهد کرد.

دخالت نظامی ترکیه در عراق چیزی جز مساله سازی جدید حاصل نمی‌کند

لاریجانی با بیان اینکه دخالت نظامی ترکیه در عراق، آن هم علیرغم همه مخالفت‌های دولت عراق با هر عنوانی که ظاهرا مطرح شده چیزی جز مساله سازی جدید و توجیه اقدامات تروریست‌ها در موصل حاصل نمی‌کند، افزود: به نظر می‌رسد تلاش می‌شود شکل جدیدی به ماجرای شوم تروریستی در منطقه موصل داده شود.

وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران خیر و آرامش و امنیت منطقه را می‌خواهد و کشورهای منطقه را به همکاری صادقانه در مبارزه با تروریسم دعوت می‌کند. ضمنا فرافکنی آن هم بعد از اقدامات ناپخته که اخیرا در منطقه شاهد بودیم مشکلات را افزایش می‌دهد. کشورهای منطقه باید ارزیابی درستی از آنچه در چند سال اخیر گذشته است، داشته باشند و با تصحیح اقدامات خود فضای همکاری را سامان دهند، نه ایجاد مساله‌ای جدید.

 

گزارش آژانس نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب در سال‌های اخیر بود

  رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گزارش اخیر آژانس گرچه به برخی از دعاوی غیر مستند اشاره داشته اما در نهایت پذیرفته که در ایران هیچ شاهدی برای انحراف به سوی ساخت سلاح هسته‌ای در عمل نیافته که در بند 88 گزارش این موضوع ذکر شده است. ضمنا اذعان می‌کند دعاوی مطروحه حداکثر در حد تحقیق آن هم تا سال 2003 بوده است.

وی افزود: حال جای این سوال وجود دارد که این همه سر و صدا و تحریم‌ها که در سالهای اخیر آمریکا و غرب راه انداختند صرفا بر اساس ادعای حداکثر تحقیق در این امور بوده است چه توجیهی برای تحریم‌ها می‌توان با این گزارش بیان کنند؟

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد‌: این همه ادعا که می‌گفتند ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی یافته و باید تحریم‌های سخت علیه ایران وضع کنیم چگونه با این گزارش سازگار است؟ این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت در سال‌های اخیر است. امیدواریم شورای حکام بر اساس این گزارش پرونده سازی ساختگی علیه فناوری صلح آمیز هسته‌ای ایران را مختومه نماید و راه را برای اجرای توافق هسته‌ای فراهم کند.

  لاریجانی همچنین گفت: لازم می‌دانم از حضور چشم گیر و عاشقانه ملت عزیز در پاسداشت اربعین حسینی سپاسگزاری کنم.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: در راهپیمایی اربعین محبین اهل بیت (ع) به یاد فداکاری‌های خاندان پیامبر (ص) اراده قوی خود را در راه امام حسین (ع) نشان دادند و اراده مبارزه با مظاهر نفاق و استکبار و جهل را در حرکت میلیونی خود عیان نمودند.

وی در ادامه تصریح کرد: از مسئولان کشور دوست و برادر عراق که در ایجاد نظم و امنیت برای زائران امام حسین (ع) تلاش وافر نمودند سپاسگزاری می‌کنم همچنین از خدمات بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، استانداری‌های استانهای مرزی، وزارت‌خانه راه و بهداشت و حلال احمر تشکر می‌کنم که در خدمات رسانی به زائران با دقت و نظم همت نمودند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =