تسنیم نوشت: کاخ سفید اعلام کرد که روسای جمهور آمریکا و فرانسه بار دیگر بر ادامه همکاری برای مقابله با تروریسم تاکید کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در گفتگوی تلفنی پس از تیراندازی مرگبار سن برناردینوی کالیفرنیا، بر همکاری واشنگتن و پاریس برای مقابله با تروریسم تاکید کردند.

رئیس جمهور آمریکا در این گفتگوی تلفنی، اولاند را در جریان آخرین اطلاعات مربوط به تحقیقات انجام شده در خصوص حمله انجام شده در سن برناردینو قرار داده است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا تحقیقات زیادی را در خصوص تیراندازی مرگبار در ایالت کالیفرنیا آغاز کرده‌اند.

کاخ سفید افزود: رهبران فرانسه و آمریکا بر ادامه همکاری بین دو کشور و سایر متحدان و دوستان برای مقابله با تروریسم تاکید کرده‌اند.

در تیراندازی روز چهارشنبه گذشته در سن برناردینو حداقل 14 نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند. پلیس آمریکا هویت اصلی 2 فرد مهاجم در این حادثه را سید رضوان فاروق اهل پاکستان و همسرش تشفین ملک اعلام کرده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا نیز اعلام کرده است که این 2 فرد مهاجم ظاهرا تحت تاثیر افکار افراطی قرار داشته اند. تیراندازی در کالیفرنیای آمریکا در شرایطی صورت گرفته است که در حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس نیز حداقل 130 نفر کشته و 350 نفر دیگر زخمی شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =