۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که بازرسان فدرال به این موضوع پی خواهند برد که چه عاملی انگیزه زوج مهاجم اخیر در حادثه کالیفرنیا بود که منجر به کشته شدن 14 نفر شد. اوباما همچنین گفت: این گونه حوادث موجب ارعاب ما نمی شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نطق هفتگی خود عنوان کرد: ما قوی و ترمیم پذیر هستیم. این گونه حوادث موجب ارعاب ما نمی شود.

پلیس فدرال آمریکا با اشاره به ارتباط تشفین مالک با داعش از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک، اعلام کرد این حمله به عنوان «اقدام تروریستی» مورد بررسی قرار می گیرد.

یک خبرگزاری وابسته به داعش (Aamaq) چهارشنبه شب اعلام کرده بود که این حمله توسط هواداران داعش صورت گرفته است.
منابع دولتی آمریکا عنوان می کنند، شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حمله روز چهارشنبه توسط گروه های تروریستی سازمان دهی شده و یا آن که این گروه ها در جریان اقدام مرگبار عاملان آن حمله قرار داشته اند.
رسانه های پاکستان به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا نوشتند که تحقیقات نشان داده است زن جوانی که در حادثه تیراندازی مرگبار روز چهارشنبه دست داشته، جزو کسانی است که با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرده بود.

تشفین مالک 27 ساله و همسرش رضوان فاروق 28 ساله، چهارشنبه گذشته (11 آذرماه)، پس از تیراندازی در مرکز خدمات اجتماعی شهر سن برناردینو که منجر به کشته شدن 14 تن شد، در درگیری با پلیس کشته شدند. 17 نفر نیز در این حمله مجروح شدند.
بازرسان فدرال در حال انجام تحقیقات در مورد این حادثه هستند و از این حادثه به عنوان اقدام تروریستی یاد کرده اند.
اوباما در ادامه خاطر نشان کرد: این امکان وجود دارد که این دو مهاجم پیش از انجام این اقدام تروریستی به عنوان افرادی افراطی متعهد به انجام چنین کاری شده باشند. اگر این گونه باشد نشان دهند تهدید افرادی است که تفکرات و ایدئولوژی های افراطی داشته اند.

این اظهارات اوباما در حالی مطرح شده است که پس از حادثه تروریستی اخیر در پاریس، مردم آمریکا نیز نگران وقوع حادثه مشابه ای در خاک خود بوده اند. پیش از این گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود که قصد دارد در خاک آمریکا نیز دست به حملات تروریستی بزند. حملات سن برناردینو نیز نگرانی های مردم آمریکا را دوچندان کرده است.
اوباما با انتقادهای فراوانی از سوی جمهوری خواهان به دلیل نداشتن استراتژی موثر علیه داعش روبرو بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =