اقتصادنیوز نوشت:مقایسه آخرین قیمت‌های اعلام شده بانک مرکزی نشان می‌دهد که این روند نسبت به ماه گذشته روند صعودی داشته است.

بانک مرکزی گزارش خرده‌فروشی هفته منتهی به ششم آذرماه سال جاری را منتشر کرد. بر اساس این گزارش سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، لبنیات و حبوبات نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشته‌اند که بیشترین افزایش قیمت در هفته مذکور مربوط به سبزی‌های تازه است که 11.6 درصد افزایش قیمت داشته است. افزایش قیمت دیگر مواد خوراکی زیر یک درصد بوده است. 


همچنین تخم‌مرغ، گوشت مرغ، میوه‌های تازه و برنج هم کاهش قیمت داشته‌اند که بیشترین کاهش قیمت مربوط به تخم مرغ است که 5.4 درصد کاهش داشته، بعد آن گوشت مرغ و میوه‌های تازه به ترتیب چهار و 1.1 درصد کاهش قیمت داشته‌اند. 

قیمت چای و روغن نباتی هم به روال چند هفته گذشته ثابت مانده و هیچ افزایش و کاهش قیمتی نداشته است. 

همچنین قیمت‌ها در هفته مذکور نسبت به هفته مشابه سال قبل هم تغییراتی داشته است. در هفته مورد بررسی قیمت هفت گروه خوراکی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است. بیشترین افزایش قیمت با 36.1 درصد مربوط به سبزی‌های تازه است. تخم مرغ با 18 درصد افزایش رکورد بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت حبوبات و میوه‌های تازه هم 4.8 و 4.5 درصد افزایش یافته است. گوشت قرمز هم نسبت به ماه گذشته 1.9 درصد افزایش قیمت را تجریه کرده است. 

گوشت مرغ اما نسبت به ماه قبل 7.6 درصد کاهش قیمت داشته است. برنج هم 0.05 درصد افت قیمت را تجربه کرده است. 

قیمت چای و روغن نباتی هم نسبت به ماه مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =