ایرنا نوشت: یکی از معاونان ملا «اختر محمد منصور» به عنوان سرپرست گروه طالبان، تعیین شد.

خبرگزاری «پژواک» افغانستان روز شنبه به نقل از یک منبع موثق نوشت: هیبت الله آخندزاده جانشین اختر منصور رهبر گروه طالبان شده است، اما این گروه هنوز هم کشته شدن رهبر این گروه را رد می کند.

برخی از مقام های افغانستان اعلام کرده اند که بر اساس آخرین گزارش ها، ملا «اختر محمد منصور»، رهبر جدید طالبان و جانشین ملا «محمد عمر»، رهبر پیشین طالبان، بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از درگیری های درون گروهی در کویته پاکستان، به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان جان داده است.

پژواک به نقل یکی از اعضای طالبان نوشت: گروه طالبان به تمام فرماندهان نظامی خود گفته است که مولوی اختر منصور کشته نشده، بلکه به شدت زخمی شده است و مداوای وی به 8 ماه زمان نیاز دارد؛ به همین علت باید کسی کارهای وی را انجام دهد و هیبت الله آخندزاده به جای وی به عنوان سرپرست تعیین شده است.

این منبع که به نام وی اشاره ای نشده، گفته است که ملا اختر منصور بر اثر جراحت های وارده پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخته است، اما برای جلوگیری از تضعیف روحیه نیروهای طالبان، این خبر منتشر نشده است.

«ذبیح الله مجاهد» یکی ازسخنگویان گروه طالبان، وجود هر گونه درگیری در منزل عبدالله سرحدی یکی از فرماندهان پیشین طالبان، میان وی و اختر منصور را رد کرده بود، اما در باره زخمی شدن و یاکشته شدن منصور، موضعی شفاف اتخاذ نکرد و تنها گفت که منصور در منزل سرحدی در کویته پاکستان نبوده و نشستی بین آنان برگزار نشده است.

گروه طالبان مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین این گروه را نیز دست کم بیش از دو سال و نیم مخفی نگه داشته بود.
سخنگوی معاون اول رییس جمهوری افغانستان گفته است که ملا اختر محمد منصور شامگاه سه شنبه برای گفت و گو با «عبدالله سرحدی» به منزل وی در کویته پاکستان در منطقه ای به نام «کچلاک» عزیمت کرده و گفت و گوی آنان به مشاجره و درگیری مسلحانه انجامیده که بر اثر این درگیری، سرحدی کشته و منصور به شدت زخمی شده، اما در بیمارستان جان داده است.

ملا اخترمحمد منصور نزدیک به 5 ماه پیش، پس از اعلام رسمی مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان، به عنوان رهبر جدید تعیین شد، اما عده ای از فرماندهان سرشناس طالبان، رهبری وی را نپذیرفتند و با انشعاب از این گروه، فرد دیگری به نام «محمد عبدالرسول» را به عنوان رهبر برگزیدند.

گروه انشعابی طالبان نیز مرگ ملا اختر محمد منصور را تایید کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =