ایسنا نوشت: وزارت کشور عربستان اعلام کرد که "رضوان فاروق"، از مهاجمان حملات اخیر در کالیفرنیا که مسئولان آمریکایی می‌گویند دو بار وارد عربستان شده بود تنها یک بار در سال 2014 وارد این کشور شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت کشور عربستان اعلام کرد که اطلاعات ثبت شده نشان نمی‌دهد سید رضوان فاروق، یکی از مهاجمان حملات اخیر در سن برناردینوی کالیفرنیا در سال 2013 وارد عربستان شده باشد بلکه تنها یک بار در سال 2014 برای ادای مناسک عمره وارد این کشور شده بود.

مسئولان آمریکایی به شبکه "سی ان ان" گفتند که فاروق دو بار به عربستان سفر کرده بود و آخرین سفر وی مربوط به سال 2014 است.

این مسئولان اعلام کردند که دولت آمریکا معتقد است فاروق طی سفر خود به عربستان با "تاشفین مالک"، دیگر مهاجم حملات کالیفرنیا دیدار کرده بود و پس از آن با ویزای کاری وارد آمریکا شد و بعدا نیز ویزای اقامت گرفت.

روز پنجشنبه در جریان تیراندازی در یک مجتمع بهزیستی در سن برناردینوی کالیفرنیا، ۱۴ تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند. دو مهاجم این حمله هم در تیراندازی پلیس کشته شدند.

خبرگزاری "رویترز" اعلام کرد که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود که ممکن است این حمله "مرتبط به فعالیت‌های تروریستی" بوده باشد، اما تاکید کرد که هنوز این مساله مشخص نشده است.

مقام‌های آمریکایی به بی‌بی‌سی گفته‌اند تاشفین مالک، زنی که در تیراندازی اخیر کالیفرنیا نقش داشت، پبشتر با انتشار ویدیویی در فیس‌بوک به گروه موسوم به داعش اعلام وفاداری کرده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =