ایسنا نوشت: در پی ورود بدون اجازه نیروهای ترکیه‌ای به خاک عراق حیدر العبادی خروج فوری این نیروها را از خاک کشورش خواستار شد.

به گزارش سایت شبکه المیادین، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از ترکیه خواسته است که حسن همجواری را رعایت کند.

نخست وزیر عراق شب گذشته از نیروهای ترکیه‌ای که وارد منطقه‌ای در نزدیکی موصل در شمال عراق شده‌اند خواست فورا خاک این کشور را ترک کنند. او افزود:‌ این نیروها بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور شده‌اند.

العبادی این مساله را نقض حاکمیت کشورش خواند.

یک مقام امنیتی ترکیه عصر جمعه اعلام کرده بود که دست کم صدها نیروی ترکیه‌ای برای ارائه خدمات آموزشی به نزدیکی موصل رفته‌اند و کشورهای عضو ائتلاف که علیه داعش عملیات انجام می‌دهند از این مساله آگاهند.

وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای این اقدام ترکیه را نوعی "نقض" خوانده و هرگونه عملیات نظامی بدون هماهنگی با دولت فدرال بغداد را محکوم کرد.

در این راستا شبکه المیادین به نقل از یک مقام عراقی از حضور سربازان و تجهیزات نظامی ترکیه در خاک عراق خبر داد.

این مقام عراقی در بغداد فاش کرد که در حال حاضر حدود 12 دستگاه تانک و مین روب به همراه سربازان ترکیه‌ای در خاک استان نینوا هستند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد: آمریکا از اعزام نیروهای ترکیه به شمال عراق مطلع بوده اما این مقامات تصریح کردند که این اقدام ترکیه جزء فعالیت‌های ائتلاف تحت امر آمریکا نیست.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرده که آنکارا 150 سرباز را به منطقه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل فرستاده است این اقدام در راستای جایگزینی یگان ترکیه‌ای متمرکز در این منطقه بود که از دو سال و نیم پیش مامور آموزش نیروهای پیشمرگ هستند.

به گزارش این خبرگزاری، بین 20 تا 25 دستگاه تانک طی این عملیات وارد منطقه مذکور شده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مطیع رهبر A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    50 20
    فقط برای نجات باقیمانده های دوستدارانش داعش و ... به نزدیکی موصل آمده است تا راهی برای فرار آنها از موصل ایجاد کنند و بغیر از این نیست.
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    44 21
    این اشغالها چگونه سر خودشان را پایین انداخته امده اند داخل یک کشوری که دارای حکومت رسمس است اگر ایران در انجا حضور دارد به درخواست رسمی دولت عراق است.لعنت خدا بر سلف صدام افلقی یعنی اردوغان لعنتی
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
      10 23
      ادب مرد به ز دولت اوست