ایسنا نوشت: هیلاری کلینتون در واکنش به حملات اخیر در کالیفرنیا متعهد شد در صورت پیروزی در انتخابات جنگ علیه افراط‌گرایان را در هوا، زمین و فضای مجازی پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی این کشور، چند روز پس از اینکه یک زوج با حمله به مرکزی در سن‌برناردینو 14 تن را از پای درآوردند گفت که آمریکا باید جنگ علیه تروریسم را رهبری کند.

کلینتون در اظهارات خود تاکید کرد: ما باید در هوا، زمین و فضای مجازی با پدیده تروریسم مبارزه کنیم.

وی در اظهاراتی بی‌سابقه گفت: تروریست‌ها در فضای اینترنت‌ قوی هستند. در عضوگیری و پروپاگاندای خود قوی هستند. این تروریست‌ها حتی در تحریک به خشونت‌ نیز به خوبی عمل می‌کنند بنابراین ما باید این مساله را جدی بگیریم و سایر کشورها جهان را در مبارزه با افراطی‌گری با خود متحد کنیم.

کلینتون که نسبت به دولت دموکرات فعلی مواضعی شدیدتر علیه خشونت‌های خاورمیانه ابراز می‌کند، همچنین به روسیه هشدار داد و گفت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه که از بشار اسد، همتای سوری خود حمایت می‌کند تلاش‌ها برای شکست گروه داعش را پیچیده‌تر کرده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید کرد: اگر پوتین با ما همکاری کند اقدامی مثبت خواهد بود اما اگر در جبهه مخالف ما قرار بگیرد می‌تواند اقدامات برای شکست داعش را دچار پیچیدگی کند.

وی در ادامه نسبت به افزایش موج خشونت‌ها در آمریکا اظهار کرد: من می‌خواهم تا ما مجدداً مانند یک ملت رفتار کنیم. ما اتفاق نظر کمی داریم و دچار اختلافات گسترده‌ای هستیم.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =