ایرنا نوشت: نخست وزیر عراق می گوید دولت عراق اجازه استقرار هیچ نیروی زمینی خارجی را در خاک خود نخواهد داد و نیازی به نیروی زمینی خارجی ندارد.

نخست وزیر عراق با رد اعزام هرگونه نیروی زمینی خارجی به این کشور و بیان اینکه دولت عراق چنین درخواستی از هیچ طرفی اعم از منطقه ای یا بین المللی نداشته است، گفت: بغداد این موضوع را اقدامی خصمانه تلقی و بر این اساس با آن برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، «حیدر العبادی» در بیانیه ای که روز پنج شنبه از سوی دفتر وی منتشر شد، گفت: دولت عراق اجازه استقرار هیچ نیروی زمینی خارجی را در خاک خود نخواهد داد و نیازی به نیروی زمینی خارجی ندارد.

وی افزود: دولت عراق بر موضع قاطع خود در مخالفت با هرگونه اقدامی از این دست توسط هر کشوری که حاکمیت ملی ما را نقض کند، تاکید دارد. ما اعزام نیروی زمینی به عراق توسط هر کشوری را اقدام خصمانه می دانیم و بر این اساس با آن برخورد می کنیم.
العبادی گفت: دولت عراق بارها بر موضع ثابت خود تاکید و اعلام کرده است که خواستار حمایت کشورهای جهان و ائتلاف بین المللی از عراق در نبرد با تروریسم داعش با ارایه پشتیانی هوایی و تسلیحاتی و آموزشی است.

بسیاری از نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی عراق روز پنجشنبه در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد نیروهای واکنش سریع خود را روانه عراق کند، به واشنگتن حمله کردند.

عراقی ها معتقدند که بحث گسیل نیروی زمینی به عراق، علاوه بر 'اشغال دوباره این کشور از سوی آمریکا' ،'حلقه ای از پروسه آمریکایی ها برای تجزیه عراق' است.
کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق پنجشنبه شب ضمن واکنش شدید، بطور جدی به آمریکایی ها هشدار دادند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =