ایرنا نوشت: روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' در گزارشی از سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به رم در ماه ژانویه آینده (دی - بهمن) خبر داد.

به گزارش ایرنا، لاستمپا در این گزارش با عنوان «افزایش تجارت میان ایران و ایتالیا - سفر روحانی به رم در ماه ژانویه آینده» نوشت: درحاشیه سفر هیات اقتصادی ایتالیا به تهران به ریاست معاون وزیر توسعه اقتصادی، به صورت غیررسمی گفته شد که حسن روحانی در نیمه دوم ماه ژانویه آینده به رم سفر می کند. احتمال دارد که نتیجه مثبت سفر این هیات با حضور 380 کارآفرین ایتالیایی باعث تسریع در تعیین مجدد تاریخ سفر رئیس جمهوری ایران به رم شده باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران که قرار بود روز شنبه 23 آبان ماه به ایتالیا و فرانسه سفر کند، در پی حملات تروریستی در پاریس سفر خود را به زمانی مناسب در آینده موکول کرد و هنوز بطور رسمی تاریخ دقیق سفر وی به اروپا اعلام نشده است.
این روزنامه افزود: 'لیچا ماتیولی' از مسئولان کنفدراسیون صنایع گفت: بدون تردید دستاورد سفر ما به تهران مثبت بوده است. ما از اولین کشورهایی بودیم که پس از توافق هسته ای به ایران آمدیم و پس از برداشته شدن تحریم ها در ماه ژانویه آینده، برای کار به ایران بازخواهیم گشت. ایرانی ها نیز از این همکاری ها استقبال می کنند. ایران در کنار اراده برای گفت و گو و همچنین منابع غنی اش، بازاری است که مشکلاتی را نیز به همراه دارد و از میان آنها می توان به حضور پر رنگ دولت در اقتصاد و بویژه جایگاه بنیادها در ساختار اقتصادی کشور و موانع بانکی اشاره کرد.
مناسبات بانکی بین دو کشور در دیداری بین رئیس کل بانک مرکزی ایران با کارلو کالندا، گوییدو روزا ( انجمن بانکداران) و جووانی کاستلانتا (موسسه بیمه اعتباری ساچه) مورد بررسی قرار گرفت. به گفته کالندا، در ماه ژانویه آینده مشکلات مربوط به حساب های معوقه ساچه بالغ بر 800 میلیون یورو حل خواهد شد و این نهاد، پنج میلیارد یورو اعتبار بیمه ای در اختیار شرکت های علاقه مند به کار با ایران قرار خواهد داد.
لاستمپا افزود: قرار است دولت و انجمن بانکداران ایتالیا نیز در برابر بانک مرکزی ایتالیا، از درخواست سه بانک خصوصی پاسارگاد، سامان و پارسیان برای گشودن دفتر در ایتالیا حمایت کنند. امضای توافق همکاری بین این سه بانک ایرانی و ساچه، باعث تسهیل هر چه بیشتر مناسبات تجاری بین دو کشور پس از روز اجرایی شدن توافق هسته ای خواهد شد.
لیچا ماتیولی در ارتباط با سابقه خوب همکاری بین شرکتهای ایتالیایی و ایران، به موارد دانیلی (کارخانه های ذوب فولاد در نزدیکی یزد و اصفهان)، فاتا (طرح تاسیس یک نیروگاه آبی)، ایمرگاز (تولید کننده سیستم های گرمایشی) و همچنین طرح گشودن 300 کافی شاپ در شهرهای مختلف از سوی شرکت تولید کننده قهوه پالومبینی با همکاری هامکو اشاره کرد.
آدولفو اورسو، وزیر سابق تجارت خارجی ایتالیا، نیز اخیرا در تهران یک دفتر مشاوره برای شرکت های علاقه مند به کار با ایران افتتاح کرد. گروه پسینا نیز به مذاکره با طرفهای ایرانی برای ساخت بیمارستان و هتل مشغول است

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =