عضو مجلس خبرگان:تهمت و افترا به نظام ضربه می‌زند/ آسیب تندروی به نام اسلام بیشتر است از تندروی کفار

ایلنا نوشت:عضو مجلس خبرگان رهبر ی تاکید کرد:دنیا باید شیعه را اهل ایثار و عشق بشناسد نه اهل جنگ و اختلاف و آدم‌کشی و تروریست. ما باید کاری کنیم که دنیا مانور اربعین شیعیان را ببیند و آنها را بهتر بشناسد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی در خصوص اربعین حسینی عنوان کرد: مسئله اربعین در اسلام و فرهنگ تشیع موضوع مهم و بزرگی است چرا که اربعین و عاشورا منبع و منشا عبرت‌ها و درس‌ها است و یکی مسئله صرفا شعاری و عاطفی نیست بلکه توام با شعور و تفکر است.

وی با بیان اینکه قداست اربعین در فرهنگ اسلام وشیعه مشخص و روشن است گفت: در آیات و روایات بارها عدد 40 به عنوان یک عدد مقدس یادشده است بنابراین اربعین نشانه کمال انسان‌ها است حتی ما در عرف نیز داریم افرادی که به 40 سالگی می‌رسند عقلشان کامل می‌شود و در مقابل تکلیف‌شان سنگین‌تر می‌شود.

هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه انسان از روز تولد به سوی تکامل در حرکت است گفت: استعدادها و ظرفیت‌های انسان‌ها در 40 سالگی به اوج خود می‌رسد مراسم اربعین فراتر از یک سوگواری و یادبود است در روز اربعین غم‌های عاشورا تجدید و تداعی می‌شود.

وی گفت: شیعیان و مسلمانان در روز اربعین حماسه دیگری را به نمایش می‌گذارند و مانور عشق را به جهانیان نشان می‌دهند بویژه امسال به جهانیان نشان خواهند داد که گروه‌های تروریستی هیچ ربطی به اسلام ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکیدکرد : وقتی برخی به نام اسلام تندروی می‌کنند آسیب آن فراتر از تندروی‌های کفار است در داخل هم اگر برخی تهمت و افترا را در دستور کار خود قرار دهند به اسلام و نظام ضربه زده‌اند امروز دشمنان اسلام کافر و مومن نمی‌شناسند و به نام اسلام سرها را می‌برند و تندروی می‌کنند عرصه اربعین عرصه عشق و انسان‌دوستی وخدمت است.

وی افزود: دنیا باید شیعه را اهل ایثار و عشق بشناسد نه اهل جنگ و اختلاف و آدم‌کشی و تروریست. ما باید کاری کنیم که دنیا مانور اربعین شیعیان را ببیند و آنها را بهتر بشناسد و به جهانیان بگوییم که امام حسین(ع) امام همه بشریت است یکی از بهترین راه‌های مبارزه با تندروها مانور اربعین حسینی است چرا که دل‌های انسان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    بعضی از مومنان عاشورا و اربعین و امام حسین را شخصی سازی می کنند این ها مربوط به همه عالم است نه ایران و ان هم یک طیف خاص