حجت‌الاسلام محسن غرویان در یادداشتی در ویژه نامه اربعین روزنامه وقایع‌الاتفاقیه به بیان برکات راهپیمایی اربعین پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین متن یادداشت این استاد حوزه و دانشگاه به این شرح است:
در بعضی از روایات ما آمده است که پیاده روی از منزل تا مشهدالرضا ثواب دارد. همچنین در کتاب کافی برای امام حسین (ع) هم در کتاب اصول کافی از کلینی روایاتی نقل شده است. حالا روایات نقل شده در حد تواتر نیست ولی به هرحال مطلوب بودن این پیاده روی را به قصد زیارت امام حسین (ع) می رساند و فقها هم می گویند این پیاده روی به قصد زیارت کربلا مستحب است. حالا سند روایی آن هم قوی نباشد اشکالی ندارد. برای بعضی از ائمه مانند امام حسین (ع) و امام رضا (ع) روایاتی داریم.
نکته دیگر این است که امروز این راهپیمایی جنبه‌های مختلف دارد. یک بعدی دینی و مذهبی دارد که مردم به عشق امام حسین (ع) حاضرند این مسافت طولانی را طی کنند و اظهار عشق و علاقه کنند. در قرآن کریم هم آمده است: «وَمَنْ یعَظِّمَ شعائرِ اللّه فإَنهَّا منِ تقَوی القلوب ». اگر کسی شعائر الهی را پاس بدارد نشانه تقوای اوست. ازسوی دیگر جنبه عقلایی مسئله است بلکه این حرکت یک تلاش مذهبی برای اظهار علاقه و عشق به امام حسین (ع) است و ازاین جهت منعی ندارد امروز جنبه‌های سیاسی و اجتماعی این راهپیمایی مهم شمرده می‌شود و یک نوع ابراز و اظهار قدرت شیعیان در مقابل داعش است. البته لازم است این حرکت عظیم مدیریت و برنامه‌ریزی شود، امکانات بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد و سختی‌های مردم کمتر شود تا آن اثر مطلوبی که ما انتظار داریم برآورده و مردم راضی باشند. اینها مسائلی است که دولت و حکومت باید برنامه‌ریزی کنند، اما خود این حرکت، تلاشی مذهبی، دینی و نمایش قدرت دینی شیعیان است و زنده بودن قیام امام حسین (ع) را می‌تواند نشان دهد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =