10 بازی، 3 تساوی، 1 شکست و 6 برد کارنامه یورگن کلوپ با لیورپول بوده است. اما مهم تر از این تغییری است که این مربی در شیوه کاری لک لک ها به وجود آورده است. او انگیزه ای به تیم تزریق کرده که 7 گل زدن به چلسی و منچستر سیتی کار سختی نباشد.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ اگر روز دربی مرسی ساید از طرفداران لیورپول انتقاد کردید که چرا اگر تیمشان حتی می باخت به نفع شان بود، حالا و در این روز ها می توانید آن ها را به خوبی درک کنید. هیچ چیز فرق نکرده بود. آنها همان کسانی بودند که در بندر لیورپول به عشق لیورپول حتی تیمشان را به همسرانشان هم ترجیح می دهند. آنها فرق بین طرفدار و هوادار بودن را می دانستند ولی احساساتی که ریشه در اخراج براندن راجرز داشت، منطق شان را از کار می انداخت و آن ها را گیچ می کرد که خواسته شان چیست؟ حال و روز لیورپول در شروع فصل جدید بدون کاپیتان جرارد اصلا خوب نبود و راجرز نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند. همین شد که فریاد طرفداران لیورپول که یک شخصیت کاریزماتیک را در خود می دید به آلمان رسید و یورگن کلوپ را هوایی کرد تا به استراحتش پایان دهد و این بار به مهد فوتبال، یعنی انگلیس بیاید و خیلی ها را بار دیگر با فوتبال آشتی دهد و حتی مثل دوران حضورش در دورتموند خیلی ها را عاشق کند. عاشق کسانی که در یک مستطیل که با چمن سبز پوشیده شده برای رسیدن به اهداف خود و برآورده کردن رویای دوست داران شان به آب و آتش می زنند. این تلاش و جنگندگی چیزی بود که در لیورپول راجرز کم دیده می شد. اما همه می دانستند اگر پای بورگن کلوپ به آنفیلد باز شود او می تواند فقط با یک اشاره مثل روز های خوب در سیگنال ایدونا پارک، این بار آنفیلد را منفجر کند. انفجاری که انگیزه دو چندان به بازیکنان می دهد تا از لیورپول همان تیمی را بسازند که روزی در 10 دقیقه سرنوشت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را تغییر داد. کلوپ آمد و همه چیز طبق پیش بینی ها جلو رفت. روحیه جنگندگی به تیم تزریق و عشق از سکو ها به داخل زمین بیشتر شد. یورگی تغییرات عمده ای را در لیورپول به وجود آورد. دو پیروزی 3-1 مقابل چلسی و 4-1 مقابل منچستر سیتی طرفداران لیورپول را مطمئن کرد که تلاش شان برای تغییر روی نیمکت بیهوده نبوده است. اما اگر نتایج نسبتا خوب لیورپول از زمان شروع کار کلوپ را هم کنار بگذاریم، نکات دیگری هم هست که نشان می دهد این سیتیزن آلمانی چرا در کار خود شماره یک است؟

 

سایمون مینیوله از این رو به آن رو شد

مینیوله در زمان مربیگری راجرز یکی از نقاط ضعف تیم لیورپول بود. خیلی ها اعتقاد داشتند که 3 فصل پیش لغزندگی مینیوله در درون دروازه لک لک ها عاملی بود برای از دست رفتن جام قهرمانی. طرفداران وقتی توپ به نزدیکی های دروازه لیورپول می رسید استرس زیادی پیدا می کردند و همین استرس به خود مینیوله هم منتقل می شد و او را در گرفتن تصمیم های مهم دچار مشکل می کرد. اما معجزه کلوپ زمانی معلوم می شود که سایمون مینیوله بعد از حضور او اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و در چندین بازی با عکس العمل های فوق العاده یورگی را وادار به تعریف و تمجید از خودش کرده است.

اهمیت بالایی که کلوپ به خط هافبک تیمش می دهد

از زمان حضور کلوپ شیوه بازی لیورپول تغییر کرد. همه چیز بیشتر به خط هافبک سپرده شد. خط هافبک متشکل از لوکاس، لالانا، میلنر و بعضا امره چان و جو آلن. این بازیکنان در طرح ریزی حملات لیورپول نقش عمده ای را داشته اند و با پاس های متعدد سعی کردند در این مدت خود را به داشتن مالکیت توپ عادت دهند. کاری که در ادامه به فیلیپ کوتینیو می رسد و این برزیلی خوش تکنیک معمولا پاس های نهایی برای مهاجمان را ارسال می کند و با خلق موقعیت کار خوب هافبک ها را تکمیل می کند. این تغییر سبک بازی دقیقا همان چیزی بود که لیورپول نیاز داشت. ارائه یک بازی با برنامه که این روز ها از تیم کلوپ دیده می شود در هر بازی طرفداران این تیم را با موقعیت های گل زیاد به وجد می آورد. امیدواری طرفداران لیورپول زیاد تر می شود وقتی یادشان می آید تا چند وقت دیگر کاپیتان جردن هندرسون نثل قبل با قدرت بر می گردد و در سیستم کلوپ نقش محوری خود را پیدا می کند.

ارتباط فوق العاده خوب کلوپ با بازیکنان تیمش

یورگن کلوپ که تغییر نمی کند. او در لیورپول هم همان مردی است که در دورتموند بود. شاید هم با احساساتی بیشتر نبست به قبل. چرا که مطمئنا کار کردن با انگلیسی ها تفاوت های خاصی با بودن در کنار آلمان های معمولا خشک را دارد. نیروی جاذبه آنفیلد کلوپ را جذب کرد و او هم به بهترین شیوه ممکن با همان ترفند های خود همه چیز را رو به راه کرده است. یورگی از همان روز اول دوستی خود با بازیکنان تیمش را نشان داد و رابطه خود با آنها را جدا از رابطه بین یک مربی و بازیکن جلوه داد. او بیشتر شبیه دوستی با بازیکنانش برخورد می کند که تا لحظه آخر همراه و هم قدم است و برای رسیدن به روز های بهتر راه را برای بازیکنان هموار می کند.

مطمئنا در ادامه فصل شرایط لک لک ها از این بهتر هم می شود. مخصوصا اگر لیورپول در نقل و انتقالات زمستانی بتواند چند بازیکن جدید مخصوصا در فاز هجومی را به خدمت بگیرد، می تواند طرفداران خود را امیدوار نگه دارد که حداقل سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فصل بعد را مال خود کنند.

41257

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامين A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    29 1
    دقيقا همون كارى كه مايلى كهن با بازيكنان ميكنه. هاهاها
  • محمد IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    37 1
    کی می خواین دست از این کلیشه های مزخرف بردارین آخه....کلوپ خودش آلمانیه و این همه هم باحاله...بعد اومدی نوشتی آلمانی های معمولا خشک.....یه کلیشه از هزار سال پیش مونده تو ذهنتون مرتب هی تکرارش می کنین....بازی ماشینی...آلمانی بی احساس...فلان و بیسار....بابا ول کنین دیگه....
  • نظر IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    18 1
    ترجمه که ظاهرا نبوده.چون واقعا زیبا و در حد نشریات بین المللی بود.احسنت.