مریم طوسی در حال آماده شدن برای مسابقات المپیک ریو است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ مریم طوسی در حال شبیه سازی بازی های المپیک 2016 در جزیره کیش است. مریم که به «دختر باد» مشهور است دو هفته است که در کیش اردو زده. رکورددار دوهای سرعت بانوان ایران که با اختلاف کم از حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن محروم شد،تلاش می کند این بار از سفر به برزیل و اولین تجربه المپبکی اش جا نماند. مریم طوسی که تمریناتش را زیر نظر مربی اش غلامرضا کریمی ادامه می دهد ، برنامه اش برای رسیدن به یکی از سهمیه های ورودی المپیک در 200 متر و 400 متر است. مربیان تیم ملی به این نتیجه رسیده اند با دشوار تر شدن شرایط گرفتن سهمیه المپیک ریو به دلیل حذف ورودی ب برای بازی ها ، بهتر است طوسی 27 ساله به جای تمرین در رشته دوی 100 متر برای دوهای با فواصل بیشتر آماده شود. او در این باره می گوید:«4 سال قبل بود  که حسرت نرسیدن به المپیک به دلم ماند. آن موقع جوان تر بودم اما این بار نمی خواهم اشتباه بکنم و با تمام توانم مشغول انجام تمرینات سخت در جزیره کیش هستم.» 

اما رکورددار دوی سرعت ایران چرا در دوهای با فواصل بیشتر می دود؟ او می گوید:« بعد از کلی همفکری با کادر مربیان تیم ملی و مربیانم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است برای افزایش شانس رسیدن به المپیک ریو در رشته هایی شرکت کنم مثل 400 متر و 200 متر. قرار شد تمرکزم در این دو ماده باشد. الان هم تمرینات پر فشاری دارم. البته من از قدیم هم 400 متر را می دویدم . زمانی که نوجوان بودم در 400 متر می دویدم و الان هم خیلی برایم این رشته غریب نیست. خیلی امیدوارم که بعد از تمریناتی که در پیش دارم ، بتوانم افتخار حضور در جمع کاروان ایران برای بازی های المپیک ریو را داشته باشم و در المپیک پا به پای بهترین های دنیا ، بدوم.»

او چقدر امیدوار است که به ریو برسد؟ خودش می گوید:«کار دشواری است اما می خواهم این قدر تمرین کنم که افسوس نخورم . به هر حال رسیدن به ورودی المپیک ، کار چندان ساده ای هم نیست. بخصوص برای ما که خیلی هم در سال های گذشته تمرینات منظم نداشتیم و شرایط مان به دلیل مشکلات در فدراسیون کم نبوده است. خیلی امید دارم که با شرایط جدید بتوانم به آرزویم برسم. فعلا که کنار ساحل کیش ، با تمام توانم تمرین می کنم ، دعا کنید تا در مسابقات انتخابی هم بتوانم خوب بدوم.»

این تصویر از دویدن مریم طوسی در سواحل کیش را پنج حلقه ، کانال خبری تلگرامی کمیته ملی المپیک منتشر کرده است.

 

41257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =