نشست خبری امروز رئیس مجلس با اینکه در روز تعطیلی رسانه‌ها برگزار شد اما جذابدارای حال و هوای خاصی بود و حاشیه‌های جالبی به همراه داشت.

 به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی که این روز‌ها و در هفته‌ای که مجلس تعطیل است، روزهای پرکاری را می‌گذراند. علاوه بر سفر به ایلام و بازدید از مرز مهران و حضور در جمع کاروان‌های پیاده اربعین و هم چنین دیدار‌ها و حضور در جلساتی در قم پس از اقامه نماز ظهر و عصر امروز به امامت حضرت آیت الله جوادی آملی، خود را به تهران رساند تا به قولی که به خبرنگاران داده بود، متعهد بماند.

 لاریجانی ساعت ۱۵ وارد سالن مجلس مشروطه بهارستان شد و حدود دو ساعت با خبرنگاران به گفتگو نشست که در این میان برخی سئوالات با جواب‌های صریح لاریجانی همراه شد و همچون همیشه نیز مزاح‌ها و تک جمله‌های معروف رئیس مجلس نیز با خنده حضار روبرو می‌شد. البته باز هم سوالاتی بود که به سبک معروف خود جواب آنان را داد و زمانی که خبرنگاری گفت پاسخ بخشی از سوالم را گرفتم، لاریجانی با مزاح به او گفت که خدا را شاکر باش که همین قدر پاسخت را گرفته‌ای.

هرچند که مناسبت این نشست خبری سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس عنوان شده بود اما بیشتر سئوالاتی که خبرنگاران مطرح می‌کردند بیش از اینکه در رابطه با وظایف ذاتی مجلس یعنی قانون گذاری و نظارت باشد، حال و هوای انتخاباتی و یارکشی‌های جریانات سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس دهم را داشت که البته برخی از این سئوالات با پاسخ شفاف لاریجانی نیز همراه شد. از جمله پاسخ صریح وی به نشست چهارجانبه شخصیت‌های اصولگرا (لاریجانی، ولایتی، ناطق نوری و مقتدایی) که در روزهای اخیر در رسانه‌ها مطرح شده بود و لاریجانی برای نخستین بار در این نشست خبری اصل برگزاری این نشست را تائید کرد که خبر خوبی برای خبرنگاران بود.

یکی از اتفاقات جالب این نشست خبری تاکید رئیس مجلس بر واژه «خلیج فارس» بود. زمانی که خبرنگار الکویت، از لاریجانی درباره رابطه ایران با کشورهای همسایه پرسید و از عبارت «خلیج» استفاده کرد، لاریجانی خطاب به وی گفت: منظورتان خلیج فارس بود؟! که در این لحظه خبرنگار با عجله پاسخ داد بله خلیج فارس.

لاریجانی در پاسخ به سئوالی درباره لزوم پیگیری مجلس از قوه قضائیه درباره رفع ممنوع التصویری برخی افراد گفت: البته تعامل و رابطه ما با قوه قضائیه خوب و کاملا برادرانه است که اشاره وی به حضور صادق لاریجانی (برادر خود) در راس دستگاه قضا بود که این اشاره با خنده حضار نیز همراه شد.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به سئوالی درباره مصادره وی و ناطق نوری از سوی گروه‌ها و رسانه‌های اصلاح طلب نیز پاسخ جالبی داد که با خنده حضار روبرو شد. آنجایی که او گفت « مگر من و آقای ناطق اموال هستیم که ما را مصادره کنند».

وی در رابطه با پایبندی دولت‌ها به قانون نیز دولت حسن روحانی را بسیار پایبند‌تر از دولت احمدی‌نژاد به قانون توصیف کرد و گفت در این دولت موراد خلاف قانون بسیار نادر بوده است.

همچنین لاریجانی در پاسخ به خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های منتقد دولت درباره گفته فرزند یکی از مسئولان بلندپایه کشور گفت: لزومی ندارد ما در مورد هر مسئله‌ای اظهار نظر کنیم ولی این مسأله که مجلس در یک جایگاه رفیعی است یک امر قطعی و تعریف شده در قانون اساسی است.

رئیس مجلس در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه دلیلی که بدنه اصولگرایان واکنشی به تخریب برخی چهره‌های شاخص این جریان از جمله آقای ناطق نوری از سوی تندرو‌ها نشان نمی‌دهند و بی‌تفاوت‌اند، چیست؟ تصریح کرد: البته ما خیلی به این موضوع بی‌تفاوت نیستیم! با آقای ناطق هم جلساتی داشته و رفیق هستیم و برای کارهای آینده هم با یکدیگر در مسائل سیاسی مشورت می‌کنیم. اینکه در کشور برخی مسائل رخ‌ می‌دهد به خاطر اختلاف نظر طبیعی است اما بخش غیرطبیعی آن مربوط به تهمت زدن‌ها و بداخلاقی‌ها است. اینکه بنده و آقای ناطق را مورد این بداخلاقی‌ها قرارمی‌دهند از مشکلاتی است که وجود دارد ولی در اینکه ایشان یک شخص محترمی هستند که ما از او حمایت می‌کنیم، تردیدی نیست.

لاریجانی درباره اینکه در انتخابات مجلس دهم از قم یا تهران کاندیدا خواهد شد نیز گفت که هنوز درباره نامزدی در انتخابات تصمیمی نگرفته‌ و فرصت برای فکر کردن همچنان وجود دارد. 

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =