بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی «آئین نامه ایجاد یا تعطیل شعبه یا باجه مؤسسه های اعتباری در داخل کشور را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین ، براساس این آئین نامه، مؤسسه های اعتباری موظفند اطلاعات و مدارک مربوط به جابجایی و تعطیلی شعب، باجه ها و یا دفاتر نمایندگی خود را که به تصویب هیأت مدیره مؤسسه اعتباری رسیده است، حداقل سه ماه قبل از ارائه درخواست جابجایی و تعطیلی هر یک از شعب، باجه ها و یا دفاتر نمایندگی خود، در سامانه ثبت کرده و فرم چاپی مندرج در سامانه را پس از امضای مدیرعامل و یا یکی از اعضای هیأت مدیره به همراه مصوبه هیأت مدیره به اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی ارسال کند.

این گزارش می افزاید؛ايجاد و تبديل شعبه، باجه و يا دفاتر نمايندگي توسط مؤسسه اعتباري صرفاً با اخذ شناسه اختصاصي از اداره مجوزهاي بانكي بانك مركزي امكانپذير است و كد شعب و يا باجه هاي مؤسسه اعتباري كه تا قبل از ابلاغ دستورالعمل فعـال شـده  باشنـد، بـه منزلـه شناسه اختصاصي تلقي می شوند.

همچنین شعب مؤسسه اعتباري داراي شناسه اختصاصي فعال در سامانه مي توانند با سامانه هاي جـامع پرداخت از جمله شتاب، ساتنا، پايا و تابا و همچنين ساير پايگاههاي اطلاعاتي بانك مركـزي ارتبـاط داشته باشند.

 این دستور العمل از سوی مديريت كل مقررات، مجوزهاي بانكي و مبارزه با پولشويي اداره مطالعات و مقررات بانكي بانک مرکزی ابلاغ شده است.

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =