ایسنا نوشت: علی لاریجانی در پیامی گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب پارلمان در ایران، شهید آیت الله سیدحسن مدرس الگویی بی بدیل از نماینده شایسته ملت است.

دقایقی پیش پیام علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید آیت الله مدرس توسط محمد اسماعیل نیا نماینده کاشمر قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

«مجلس مهمترین رکن قانونگذاری و نمود عینی تصمیم گیری مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم‌ترین پل ارتباطی قانونی مردم با حکومت است؛ مجلس رسالت دفاع از تمام حقوق قانونی مردم در قبال حکومت را به عهده دارد و مجلس بزرگترین امید و پناهگاه مردم است.

مجلس مجموعه‌ای از نمایندگان منتخب مردم و تبلور اراده ملت است که نمایندگان آن در جهت تحقق اراده و خواست مردم و صلاح جامعه و اسلام گام بر می دارند.

در تاریخ پرفراز و نشیب پارلمان در ایران، شهید آیت الله سیدحسن مدرس الگویی بی بدیل از نماینده شایسته ملت است.

شهید آیت الله سید حسن مدرس شخصیتی است که با داشتن ویژگی هایی از قبیل؛ شجاعت و صراحت کلام، نفوذ ناپذیری، مخالفت با امتیازطلبی، بی اعتنایی به جاه و مقام، پایداری و پارسایی و بصیرت بعنوان شخصیتی کم نظیر و منحصر به فرد در تاریخ پرفراز و نشیب ایران مبدل شده است.

شهید مدرس در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف در پیش روی خود و در هنگامه‌ای که استبداد دستگاه حاکمه در جهل و ستم خود دست و پا می‌زد، از افق علم و ایمان و فقاهت طلوع کرد و با بهره‌مندی از سجایای انسانی و فضیلت‌های اخلاقی به مبارزه با ظلم و بیداد پرداخت و هیچ گاه از هیچ قدرتی هراسی به دل راه نداد و با وجود زندانی شدن و شکنجه و سوء قصدها حتی ذره‌ای از مواضع اصولی و اعتقادی خویش عقب نشینی نکرد و همواره پرصلابت و استوار بر مرام و مسلک خود باقی ماند.

اینجانب ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت سالروز شهادت شهید سیدحسن مدرس، توفیق روزافزون این عزیزان و ملت بزرگ ایران را از درگاه خدای متعال مسالت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی»

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    این عقیده شما می باشد