۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار است در چند هفته آینده به قاهره سفر کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار است در چند هفته آینده به قاهره سفر کند و امضای نهایی قرارداد ساخت تاسیسات هسته ای در منطقه « الضبعه» مصر و همکاری هسته ای در صدربرنامه ها و مذاکرات با طرف مصری قرار دارد.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: این تاسیسات هسته ای را که قرار است شرکت روس اتم بسازد، قرارداد اولیه آن را هفته گذشته وزیران ذی ربط روس و مصر در حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امضا کردند.
براساس این قرارداد ، مصر وامی به ارزش 25 میلیارد دلار با سود 3درصد دریافت خواهد کرد و دولت مصر اقساط آن را در دو مرحله به روسیه می پردازد. این دومین سفر پوتین به مصر در کمتر از یک سال است.

الاخبار با بیان این که مسکو و قاهره سرگرم مذاکره برای تعیین دقیق تاریخ سفر رئیس جمهور روسیه به قاهره هستند، نوشت که انتظار می رود همزمان با این سفر پوتین ، تصمیم مسکو برای ممنوعیت سفر به مصر لغو شود
این روزنامه لبنانی به نقل از منابعی خاطرنشان کرد: انتظار می رود در این سفر دو طرف در خصوص معاملات تسلیحاتی بین مسکو و قاهره که رقم آن هنوز فاش نشده است، مذاکره کنند.

الاخبار تصریح کرد: در میان تدابیرامنیتی سخت کارشناسان روس در شهرک الضبعه مصر حضور دارند و سرگرم فعالیت هستند.
محمدرضا رئیس کمیسیون نظارت وکنترل هسته ای مصر با اشاره به راه اندازی نخستین مدرسه فنی در زمینه انرژی هسته ای در این کشور برای آموزش جوانان مصری به منظور کار در تاسیسات الضبعه، گفت که همکاری هسته ای مصر و روسیه به ساخت تاسیسات هسته ای محدود نخواهد شد.
مصر درصدد همکاری با شرکت کیبکو کره جنوبی در زمینه تولید برق هسته ای می باشد.


 نگرانی مصری ها از ترور نخست وزیر و دادستان کل

براساس این گزارش الاخبار، مصری ها نگران ترور شریف اسماعیل نخست وزیر و نبیل صادق دادستان کل این کشور توسط تروریست ها هستند و وزارت کشور مصر به همین دلیل حفاظت امنیتی از آنها را بسیار گسترده کرده است.
این روزنامه لبنانی افزود: مقامات مصری می ترسند که تروریست ها از خودروهای بمب گذاری شده ویا عناصر انتحاری برای ترور نخست وزیر و دادستان کل مصر استفاده کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =