ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: اسناد و مدارک ترکیه و آمریکا نشان می‌دهند که بمب افکن سوخوی 24 روسیه پیش از آنکه ساقط شود حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: اسناد و مدارک ترکیه و آمریکا نشان می‌دهند که بمب افکن سوخوی 24 روسیه پیش از آنکه ساقط شود حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود اما در حال حاضر بسیار مهم است که مسکو و آنکارا در راستای کاهش تنش‌ها مذاکره و همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اسناد به دست آمده از منابع ترکیه و آمریکا حاکی از آنند که جنگنده سوخوی روسیه علی رغم هشدارهای مکرر نیروهای ترکیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود.

این در حالی است که وی به این مساله که این جنگنده در زمان ساقط شدن دقیقا در کجا قرار داشت اشاره‌ای نکرد.

ترودو گفت: اگرچه آمریکا از حق ترکیه برای دفاع از حریم هوایی‌اش حمایت می‌کند اما در حال حاضر بسیار مهم است که آنکارا و مسکو برای کاهش تنش‌ها در هر دو طرف اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: ما باید در حال حاضر هر دو طرف را تشویق به برگزاری مذاکره و کاهش تنش‌ها کنیم. ادامه مذاکرات میان روسیه و ترکیه در حال حاضر از بیشترین اهمیت برخوردار است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    38 14
    نقض حریم هوایی بهونه است .. ترکیه می خواد از داعش حمایت کنه .. ترکیه نفت رو از داعش می گیره و در عوض براشون سلاح می فرسته
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    19 18
    امریکای دروغگو . طالبانو درست کرد القاعده رو راه انداخت تو ایران هزار مدل نفاق انداخت . عراق رو شیر تو شیر کرد. شده پلیس دنیا .آخه به تو چه برگرد برو قاره ی خودت با همسایه های خودت مشغول باش . روابط آتکارا مسکو به تو چه ربطی داره هرچی میکشیم از همین دخالتهای بیجای غربیها میکشیم.
  • محمود A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    32 10
    سوال اینجاست که اگر اون هواپیما امریکایی بود بازم حق رو به ترکیه میدادین یا نه
  • بی نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    7 1
    هر كشوري حق دفاع از حريمش رو داره