ایسنا نوشت: فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مبادی ورودی کشور هنگام برگشت زائران کنترل می شود، از زائران خواست توجه داشته باشند که در زمان برگشت به کشور به اشتباه، اشیاء ممنوعه با خود به همراه نداشته باشند.

سردار قاسم رضایی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان، با اشاره به اینکه اربعین امام حسین (ع) پرچم اسلام است، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی، افتخار می کنیم که بهترین مردمان کشور جزو زائران این ایام هستند.

وی گفت: با برنامه ریزیهای به عمل آمده، تمام مسئولان از یک سال گذشته آماده خدمتگذاری به زائران در سه مرز مشخص شده شلمچه، چذابه و مهران هستند و خدمات خوبی اعم از رفاهی، ترابری، تغذیه، امدادی و بهداشتی برای زائران پیش‌بینی شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: از 25 آبان خروج زائران از کشور آغاز شده و هر روز به صورت تصاعدی رو به افزایش است و آمار نشان می دهد در برخی از روزها 200 هزار زائر از مرزها خارج شده‌اند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در ایام باقی مانده تا روز اربعین، با وجود اینکه دولت عراق ساعات کار کارکنان کنسولی را افزایش داده است، تصریح کرد: با وجود افزایش صدور ویزا، تعداد زیاد زائران باعث شده امکان صدور ویزا از طرف دولت عراق برای تمامی زائران میسر نباشد، بنابراین با هماهنگی به عمل آمده با دولت عراق از دیشب شرط اخذ ویزا و روادید برای سفر به عتبات عالیات لغو و زائران فقط با ارائه پاسپورت معتبر می توانند به کشور عراق وارد شوند.

رضایی اظهار کرد: طی تماسی که دقایقی قبل با مرزهای غربی کشور داشتیم، شرایط تردد در مرزها عادی است و در داخل مرزهای عراق هم زائران تجمع ندارند و با اقدامات خوب دولت و مردم عراق خوشبختانه اتفاق خاص امنیتی تا به حال رخ نداده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با توجه به اینکه زائران در یک بازه زمانی 20 روزه از کشور خارج شده‌اند لذا تجمع زیادی در مرزها نداشتیم بنابراین به زائران توصیه می کنیم در هنگام بازگشت به کشور نیز زمان را مدیریت کنند تا در مبادی ورودی به کشور تجمع نشود و ما انتظار داریم مردم با رعایت قانون مقررات، خدمتگذاران خود در مرزها را یاری کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با برنامه ریزی و درایت مدیران کشور، امنیت کامل در مرزها برقرار است و مرزهای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرزهای منطقه هستند.

مرز مهران امشب به سمت عراق بسته می‌شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر گفت: تا ساعات پایانی امشب، ورودی پایانه مرزی مهران به سمت عراق بسته خواهد شد.

سردار حسن کرمی در مرز مهران اظهار کرد: با توجه به ورود زائران اباعبدالله الحسین(ع) به کشور محدودیت‌هایی را برای مرزهای خروجی کشور به‌خصوص مرز مهران در نظر گرفته‌ایم.

وی بابیان اینکه آمار بازگشت زائران از عتبات عالیات رو به افزایش است افزود: تا ساعات پایانی امشب، ورودی پایانه مرزی مهران به سمت عراق بسته خواهد شد و کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات رادارند با همراه داشتن گذرنامه و ویزا به پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مراجعه کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر با تأکید بر اینکه تمهیدات ویژه این قرارگاه برای کنترل تردد و نیز برقراری نظم و امنیت جهت ورود زائران به کشور انجام‌شده است خاطرنشان کرد: آماده استقبال زائران به داخل کشور هستیم؛ جلسات و نشست‌های مختلفی با حضور همه مسئولان و نهادهای خدمات رسان صورت گرفته تا ورود زائران به کشورمان مانند خروج این عزیزان مشکلی نداشته باشد.

موافقت ستاد مرکزی اربعین با ورود زائران غیرایرانی از مرز دهلران

استاندار ایلام گفت: با توجه به بالا بودن تعداد زائران بازگشتی از طریق مرز نسبت به تعداد زائران خروجی، ستاد اربعین کشور تصویب کرده که مرز جدید در دهلران برای بازگشت زائران غیرایرانی در نظر گرفته شود و ایجاد این مرز مشروط به موافقت وزارت کشور عراق است.

«محمدرضا مروارید»، اظهار کرد: به‌تدریج موج بازگشت زائران عتبات به کشور از طریق مرز مهران افزایش‌یافته، به‌گونه‌ای که فقط در شب گذشته حدود 35 هزار نفر وارد مرز مهران شدند.

وی با اشاره به‌ بسته شدن مرز مهران برای خروج زائران و افزایش تعداد زائران در حال بازگشت، افزود: با توجه به بالا بودن تعداد زائران بازگشتی از طریق مرز نسبت به تعداد زائران خروجی، ستاد مرکزی اربعین کشور تصویب کرده است که مرز جدید در دهلران برای بازگشت زائران غیر ایرانی در نظر گرفته شود و ایجاد این مرز مشروط به موافقت وزارت کشور عراق است.

استاندار ایلام از زائران خواست برای بازگشت عجله نکنند و با توجه به بارانی شدن روزهای منتهی به‌روز اربعین ضمن به همراه داشتن وسایل ضروری و لباس گرم نکات ایمنی را رعایت کنند.

مرز مهران آماده بازگشت زائران است‌

استاندار ایلام گفت: پایانه مرزی مهران برای خدمات‌دهی به زائران هنگام بازگشت آمادگی کامل دارد.

‌مروارید‌ در ادامه به ایسنا گفت: از روز گذشته موج بازگشت زائران از این مرز آغازشده و با همکاری و تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تمام امکانات برای بازگشت زائران فراهم‌ شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایلام در میدان‌ها و مسیرهای تردد زائران با ایجاد موکب پذیرای آماده خدمات‌دهی به زائران برگشتی از کربلا هستند، افزود: همه دستگاه با تمام توان و نیرو پای‌کار هستند، لذا زائران نگران نباشند.

مروارید خاطرنشان کرد: تمام تمهیدات در مرز بین‌المللی مهران جهت بازگشت زائران از همایش بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده است، اما با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و بر اساس پیش‌بینی‌های این بارش‌ها در مهران شدید است، از زائران درخواست داریم حتماً لباس گرم به همراه داشته باشند.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مردم ایلام با مهمان‌نوازی و عشق به حسین (ع)، نمی‌گذارند‌ به زائر کربلا بد بگذرد، تصریح کرد: زائران عزیز عجله نکنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =