۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۵

آرمان نوشت: برخی نمایندگان روشی نو ابداع کرده‌اند یعنی اگر در مقام مخالف برای سخنرانی وقت می‌گیرند ترجیح می‌دهند صحبتی کوتاه داشته باشند و پس از آن فیلم‌هایی را به نمایش بگذارند که تایید‌کننده مخالفت‌های آنها باشد.

در مجالس گذشته اين روش مرسوم نبود چرا كه به اعتقاد برخي موجبات بدبيني را در كشور فراهم و اعتمادها به حداقل نزول مي‌كرد. در ادامه به چند نمونه پخش فيلم از سوي نمايندگان اشاره مي‌شود. در زمان استيضاح آخوندي در قامت وزير راه بود كه برخي از نمايندگان مرتب شعار سر مي‌دادند و يكي از مخالفان وزير اقدام به پخش فيلمي در صحن علني مجلس كرد.

در ارديبهشت سال گذشته هم جواد كريمي قدوسي نماينده مشهد به نمايندگي از سوال‌كنندگان فيلم مستند اظهارات ظريف در شبكه‌ اي.‌بي.‌سي آمريكا را در صحن علني مجلس پخش كرد. در اين فيلم ظريف در پاسخ به سوال خبرنگار مبني بر اينكه شما و رئيس‌جمهوري واقعه هولوكاست را محكوم كرديد اما رهبر انقلاب در بخش انگليسي سايت خود، هولوكاست را افسانه خوانده است پخش شد. پس از آن فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع خبرگان درباره افسانه خواندن هولوكاست پخش شد.

اما اين پايان ماجرا نبود چنانكه در جلسه استيضاح فرجي‌دانا به عنوان وزير علوم دولت يازدهم هم نقوي‌حسيني نماينده مخالف وزير علوم فيلمي از اظهارات فرجي‌‌دانا و توفيقي در يك نشست دانشجويي پخش كرد. در اين فيلم وزير علوم درباره انتصاب‌های خود در دانشگاه‌ها و به كار‌گيري افراد پرحاشيه، گفته بود: «شما يك موردش را به من بگوييد، من واقعا برادر جان متاسفم براي سيستم اطلاعاتي كشور كه اينقدر عقب مانده است كه چيزي را كه شما مي‌دانيد را سيستم اطلاعاتي نمي‌داند. اگر يكي از افرادي كه من در دانشگاه منصوب کرده‌ام منتسب به فتنه باشد بگوييد من همين الان تعيين تكليف مي‌كنم.» فرجي‌دانا در ادامه درباره جعفر توفيقي كه از سوي وزير علوم به عنوان مشاور منصوب شده و مورد گلايه دانشجويان قرار گرفت هم تصریح کرد: در آن روز مشخص كه دانشگاه تهران يك گله‌اي از آتش بود، تكليف خودش ديد كه دانشگاه را كنترل بكند. اشاره وزير علوم به سخنراني توفيقي در يك نشست در دانشگاه تهران در جريان حوادث سال88 است. فيلم اين سخنراني در جريان راي اعتماد به جعفر توفيقي به عنوان نخستين وزير پيشنهادي دولت هم نمايش داده شد.

در نهايت فيلم و ضبط صدا داستان جديد مجلسيان نهم البته از نوع اصولگراياني غيرميانه‌رو است و آنها به جاي ابزار اقناع ترجيح مي‌دهند براي نيل به اهدافشان فيلم‌هايي را به عنوان سند رو كنند؛ هر چند مي‌دانند فيلم انتخابات مجلس دهم در اسفندماه پاسخ آن فيلم‌هايي خواهد بود كه در چهار سال حضورشان در مجلس به نمايش گذاشتند!

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =