طلب نفتی ایران از یونان چقدر است؟/تاکید زنگنه بر فروش نفت به یونان، به شرط پرداخت بدهی

وزیر نفت گفت:قرار است مذاکرات فشرده برای بازپرداخت بدهی یونان که مربوط به پیش از اعمال تحریم هاست، ادامه پیدا کند.

وزیر نفت از تعیین تکلیف پرداخت بدهی یونان ظرف چند ماه آینده تا پیش از سفر نخست وزیر این کشور به ایران خبر داد و گفت: میزان مطالبات نفتی ایران از یونان 800 میلیون دلار است.

به گزارش خبرانلاین، بیژن زنگنه پس از دیدار با «نیکوس کوتزیاس» وزیر امورخارجه یونان، درباره پرداخت بدهی شرکت «هلنیک پترولیوم» آن کشور گفت: در دیدار امروز گفت وگوهایی در این زمینه انجام شد و قرار است مذاکرات فشرده برای بازپرداخت بدهی این کشور که مربوط به پیش از اعمال تحریم هاست، ادامه پیدا کند.

وی میزان بدهی این شرکت یونانی را 755 میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد : پیشنهادهایی درباره پرداخت بدهی 800 میلیون دلاری تمام شرکت های این کشور مطرح شده است.

زنگنه همچنین از سفر آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان، به تهران ظرف چند ماه آینده خبر داد و افزود: قرار شد تا پیش از سفر نخست وزیر یونان به تهران مشکل بدهی این کشور به ایران حل شود تا این موضوع نکته منفی در روابط دو کشور ایجاد نکند.

وی درباره فروش نفت به یونان پس از لغو تحریم ها تاکید کرد آنها به خرید نفت از ایران علاقه مندند.

وزیر نفت می گوید: برای از سرگیری فروش نفت به یونان پس از لغو تحریم ها در آغاز باید موضوع پرداخت بدهی آنها حل شود چون از سرگیری معاملات تازه منوط به روشن شدن تکلیف معاملات پیشین است.

زنگنه درباره خرید سهام پالایشگاه های یونان از سوی ایران گفت: شرکت ایرانی «تدبیر انرژی» به خرید سهام پالایشگاه یونان علاقه مند است که در صورت به توافق رسیدن، وزارت نفت از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت به صورت مستقیم در خرید پالایشگاه دخالتی ندارد و افزود: خرید پالایشگاه از سوی شرکت های ایرانی اتفاق خوبی خواهد بود.

وزیر امورخارجه یونان یکشنبه هشتم آذرماه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران وارد شد و دیروز با رئیس جمهوری دیدار کرد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    آفرین. همین کار درسته.