کمک 350 میلیونی استاندار به خیبر/بخش خصوصی راه نجات ورزش است

استاندار لرستان گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور، بخش خصوصی خیلی بهتر از دولت می‌تواند به یاری ورزش بیاید.

هوشنگ بازوند  در جلسه هم اندیشی ورزش و تجلیل از قهرمان های مسابقات پارا آسیایی استان لرستان ضمن تسلیت ایام اربعین و درگذشت دوچرخه سوار ملی موش لرستانی، اظهار کرد: برای توسعه استان باید از تجربه ایی که در ورزشکاران و هیات های ورزشی وجود دارد استفاده کنیم چرا که ورزشکاران و جوانان سرمایه های استان بشمار می روند.

وی تصریح کرد:اگر در گذشته بخش خصوصی قوی در لرستان حضور می یافت امروز شاهد مشکلات موجود نبودیم و در زمینه ورزشی می‌توانستیم با حمایت سرمایه گذارها در جهت توسعه ورزش قدم برداریم.

بازوند افزود: بخش خصوصی با حمایت خود می‌تواند نقش مهمی در توسعه ورزش داشته باشد و با توجه به سرمایه گذاری هایی که در لرستان در حال انجام است در آینده می توان شاهد توسعه ورزش استان نیز بود ولی در حال حاضر نباید بخش خصوصی را تحت فشار قرار دهیم چرا که باعث می شود سرمایه گذارها از حضور در استان دو دل شوند.

وی خاطرنشان کرد:خوشبختانه در حال حاضر سرمایه گذارها مایل به حضور در استان لرستان هستند که بر همین اساس یک شرکت فرانسوی آمادگی خود را برای احداث یک مجتمع سیتی سنتر در کمربندی خرم آباد اعلام کرده است که این موضوع در حال بررسی است.

وی به برطرف کردن موانع حضور بخش خصوصی در استان تاکید کرد و گفت:با برنامه ریزی مناسب است که می‌توانیم به توسعه برسیم لذا برای توسعه و پیشرفت در ورزش نیز حتما باید یک سند توسعه بادبرنامه 5 ساله تدوین شود تا چشم انداز ورزش استان مشخص شود.

استاندار لرستان به برگزاری مسابقات جهانی کوراش در خرم آباد و محروم شدن آرش میراسماعیلی از سوی فدراسیون جهانی کوراش پس از این مسابقات اشاره کرد و گفت:مسابقات کوراش به نحو بسیار خوبی برگزار شد ولی متاسفانه پس از این مسابقات آقای میراسماعیلی به دلیل دفاع از ورزشکار لرستانی از سوی فدراسیون جهانی با محرومیت ناعادلانه مواجه شد که ما نیز از طریق وزیر ورزش و صحبت با رییس فدراسیون جودو بدنبال جلوگیری از پایمال شدن حق میراسماعیلی هستیم.

وی وضعیت سرانه ورزشی در لرستان را نامطلوب دانست و بیان کرد:همه باید برای بهبود این وضعیت تلاش کنیم ضمن اینکه اگر اختصاص یک درصد بودجه دستگاه ها به ورزش از طریق مجلس به قانون تبدیل شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

بازوند به حمایت از تیم های ورزشی استان تاکید کرد و افزود:در راستای حماین از تیم های استان تا کنون 350 میلیون تومان به تیم فوتبال خیبر کمک شده است که از این میزان 250 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =