ایرنا نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : امروز مقابله با باورهای دینی، تشکیک در ارزش ها، دفاع از خاندان منحوس و خائن پهلوی و منافقان از ابزارهای نفوذ دشمنان نظام است.

سیداحمد خاتمی روز دوشنبه در مراسم روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز اظهار داشت: برجام مشروط به 9 شرط رهبرمعظم انقلاب قابل قبول است، اما عده ای چنین وانمود می کنند اگر برجام اجرا شود، تمام گره های کشور باز می شود که این باور، اعتماد به غیر خداست و بنده براساس آموزه های قرآنی می دانم که این دشمنان به صحبت های خود پایبند نخواهند بود و اکنون هم آنان درحال دبه کردن هستند.
وی با تاکید بر اینکه نخستین بعد فرهنگ عاشورا، خداباوری و ایمان به وعده های الهی است، تصریح کرد: برای درک پیام عاشورا باید خدامحور باشیم و از اعتماد به غیر از خدا دوری کنیم، زیرا دشمنان ما هیچگاه به صحبت های خود پایبند نبوده و فقط به دنبال حفظ منافع خود هستند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه دومین نکته ای که در فرهنگ عاشورا مطرح است، انتخاب راه با بصیرت است، گفت: مساله این است که با شناخت فرهنگ عاشورا، دشمن را بشناسیم و راه درست را انتخاب کنیم و آنچه که امروز جای نگرانی دارد، این است که عده ای خدای ناکرده دشمن را به درستی نشناسند.
وی در ادامه افزود: رهبرمعظم انقلاب درحالی بارها بر مساله نفوذ تاکید کرده ‍ اند که برخی در این بین می گویند آمریکا از مساله براندازی نظام جمهوری اسلامی عبور کرده و دیگر به این موضوع فکر نمی کند، درحالی که این تصور اشتباه است، چون آمریکا هنوز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ثانیه شماری می کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه راهکار آمریکا برای براندازی تغییر کرده است، گفت: آنان تا دیروز به دنبال این بودند تا با دخالت نظامی، کشتار کنند و فرد مورد نظر خود را بر سر کار بگذارند، اما امروز نوع براندازی پیچیده است و بدنبال تغییر و عوض کردن محتوا هستند.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه براساس تاکیدات رهبرمعظم انقلاب نیروهای ارزشی را نباید تندرو و افراطی نامید، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همین نیروهای ارزشی بودند که به جبهه رفتند و در دفاع از ایران اسلامی به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: 
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در جریان نفوذ باید یک خط دقیق را مورد توجه قرار داد، گفت: اخیرا روزنامه نگارانی که به جرم همراهی با آمریکا بازداشت شده اند، در اعترافات خود عنوان کرده اند از برخی مقاله می گرفتند، به آنها پول می دادند و بعد مقاله را دستکاری کرده و در اختیار روزنامه های آمریکایی قرار می دادند که این مسائل بسیار مهم است که باید نسبت به آن بیدار باشیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ دیگرِ عاشورا «بصیرت» است، اظهار داشت: به فضل خداوند ایران اسلامی کانون بصیرت است و اجازه نفوذ آمریکا در هیچ عرصه ای از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نخواهد نداد.
وی با اشاره به اینکه دیگر بعد فرهنگ عاشورا «بسیج» است بیان کرد: بسیج با خدا، عشق به شهادت، آمادگی دائم، وحدت، جهاد، ولایت مداری و قانون مداری عجین است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی بدنبال تحریف واقعیات هستند، گفت: عده ای می خواهند بگویند ملت ایران شور و اشتیاقی برای ادامه ارزش ها ندارد، اما این تحریف واقعیت است چون تعداد ارزشی های ما در طول این سال ها کم که نشده، بلکه بیشتر هم شده است.
وی با اشاره به دیگر ویژگی فرهنگ عاشورا بیان کرد: فرهنگ «ولایت مداری» از ارزش های عاشوراست و ولایت مداری این نیست که عکس امام راحل و مقام معظم رهبری را بالای سر خود بزنند و عکس تاکیدات رهبری عمل کنند، زیرا ولایت پذیری به معنای رهروی از خط ولایت است.
آیت الله خاتمی افزود: فتنه چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد، زیرا فتنه زخم عمیق بر بدنه انقلاب اسلامی بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    76 0
    ايشون از کجا اطلاع دارن؟؟؟
  • مای A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    7 120
    ما خوشحالیم که کسانی مثل ایت الله خاتمی هستند تا حرفهای ما را بزنند چون ما دستمان به جایی بند نیست تا همین مطالب را بگوییم و تبیین کنیم والا این مزدوران خارجی حق ایران را ضایع و مردم ما را ذلیل می کردند و مثل افغان و سوریه و لیبی و لبنان و عراق و مصر و امثالهم ومی گفتند ما شما را ازاد کردیم
  • بی نام GB ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    46 1
    حالا همه دنبال سرپششمه خود جوشان بگردید.سر نخ پیداست