دیدارمدیران و جمعی از ایثارگران بهزیستی لرستان با نماینده ولی فقیه در استان

مدیر کل بهزیستی لرستان : 33 هزار نفر بعلت اختلالات ژنتیکی مادرزادی دچار معلولیت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،مدیران و جمعی از ایثارگران بهزیستی لرستان به مناسبت روز جهانی معلولین با حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی امام جمعه شهر خرم آباد دیدار کردند در این دیدار مدیر کل بهزیستی لرستان گزارشی از فعالیتها و برنامه های مهم بهزیستی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه رهنمودهای لازم را بیان فرمودند.

این دیدار که با حضور مدیرکل ،معاونین و جمعی از ایثارگران ،آزادگان و اعضای بسیج پایگاه مقاومت شهید فیاض بخش به مناسبت روز جهانی معلولین در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد برگزار گردید.

اسداله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان گفت ما در مجموعه ای مشغول بکار هستیم که حضرت امام (ره) با آن عظمتی که داشت می فرمود مستضعفین و فقرا ولی نعمت ما هستند و سازمان بهزیستی یکی از ارگانهایی است که در خدمت اقشار محروم و معلول جامعه است و علیرغم اینکه همه اقشار جامعه در پیروزی ،تثبیت و ابقاء انقلاب نقش داشتند اما نقش طبقه محروم جامعه قطعاً در دوران مختلف انقلاب جدی تر بوده است،که سازمان بهزیستی متولی ارائه خدمت به این صنف و قشر از جامعه و طبقه اجتماعی است .

وی در ادامه افزود بر اساس آمارهای مجامع جهانی 1 تا 3 در صد جامعه جهانی را معلولین ذهنی تشکیل می دهد و در کشورهای در حال توسعه این رقم 3 تا 4 برابر است و ما در استان لرستان بیش از 148 هزار معلول داریم که متاسفانه اکتراٌ به مراکز بهزیستی مراجعه نمی کنند و با توجه به احتساب 1 میلیون و 700 هزار نفری جمعیت استان بزرگترین اقلیت جامعه را به خود اختصاص داده که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بهزیستی لرستان ارائه خدمات تخصصی ،فنی و مستمری را از جمله اقدامات معاونت های تخصصی و تشکیلاتی بهزیستی بر شمرد و افزود در صدد هستیم معلولیتها را کنترل ،پیشگیری و کاهش دهیم و یکی از رویکردهای جدید و جدی بهزیستی پیشگیری از معلولیت هاست و اعتقاد ما بر این است که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

حیدری ارائه خدمات و نگهداری از معلولین برای دولتها را پر هزینه برشمرد و افزود دولتهای ما به خاطر چالشهای بین المللی نظام سلطه که برای کشور ایجاد کرده همواره مشکلات مالی فراوانی را بوجود آورده و باید بجای هزینه کردن سرمایه های ملی به دنبال پیشگیری از معلولیت ها باشیم و هم اکنون چندین طرح در این زمینه در دست اقدام است.

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت اعتقاد عمیق ما بر این است که بنیانگذار و بزرگترین مددکار اجتماعی مولا علی (ع) است که به فقرا رسیدگی می کرد و ما باید به تاسی از حضرت ایشان بتوانیم مددکاران خوبی باشیم .

وی نفوذ کلامی علمای اسلام و ائمه جمعه در مردم را راهگشای پیشگیری از معلولیت ها دانشت و افزود نماینده محترم ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در تریبون های خود ما را در امر و پیشگیری از معلولیتها یاری فرمایند.

حیدری در پایان عوامل بروز و شیوع معلولیتها در استان را عدم آگاهی مردم ،ازدواجهای فامیلی و تعصبات قومی بسیار بالا تبیین و افزود متاسفانه به دلیل این عوامل از 48 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی لرستان حدود 33 هزار نفر بعلت اختلالات ژنتیکی مادرزادی دچار معلولیت شده اند که این رقم بسیار قابل توجه است.و اهمیت اقدامات پیشگیری را جدی تر می سازد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =