در حاشیه کنفرانس پاریس؛ ابتکار و رئیس جمهور فرانسه در یک قاب/ عکس

اجلاس پاریس برای نجات کره زمین از گرم شدن امروز آغاز شد، سران 150 کشور در این اجلاس شرکت دارند. از ایران هم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم امروز در این جلسه حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ابتکار در حاشیه کنفرانس پاریس گفت: اجلاس پاریس فرصت مهمی است برای حضور سران کشورها در موضوع تغییرات آب و هوایی برای شکل گرفتن یک تفاهم جدید که بتواند جلوی عواقب و عوارض تغییر اقلیم را بگیرد و مانع خسارت های بیشتر به کشورها و جوامع مختلف شود. 

او در رابطه با مسئولیت کشور های صنعتی گفت:کشورهای صنعتی و توسعه یافته امروز یک مسئولیت تاریخی دارند و آن اینکه در سال های گذشته به مسئولیت های خود عمل نکرده اند و همین طور خسارت هایی که وارد شده را جبران نکرده اند .کشورهای در حال توسعه خواهان دیده شدن و پرداختن به عملکرد سال های گذشته کشورهای صنعتی هستند و هرچند مسئولیت مقابله با تغییرات اقلیمی ، مسئولیت مشترکی در میان کشورهاست اما متفاوت است زیرا کشورها به میزان سهمی که در ایجاد این شرایط دارند مسئولیت متفاوتی هم در مقابل سایر کشورها دارند به همین دلیل در نشست پاریس به این مسئولیت ها پرداخته خواهد شد 

معاون رئیس جمهور درباره اهمیت افزایش دو درجه ای زمین هم گفت: حال حاضر نگرانی اصلی افزایش گرمای زمین بیش از دو درجه است که اگر تحقق یابد طبق نظر متخصصان و کارشناسان عواقب و عوارض بسیاری برای زمین خواهد داشت به همین خاطر همه تلاش ها به این سمت است که گرمای زمین و انتشار گازهای گلخانه ای به حد اعلام شده نرسد.  اجرای تعهدات کامل از طرف کشورهای صنعتی و توسعه یافته یکی از بزرگترین نگرانی های کشورهای در حال توسعه بوده زیرا این کشورها معمولا به تعهدات خود عمل نکرده اند .

هر کشوری برنامه های خود را برای کاهش تولید گازهای گلخامه ای ارائه داده است، ابتکار درباره این برنامه گفت: براساس هماهنگی های دستگاههای مختلف و تصمیم دولت چهار درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در برنامه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و به این اجلاس اعلام شده است که در صورت رفع کامل تحریم ها و همکاری های بین المللی این رقم به دوازده درصد افزایش خواهد یافت . پیشنهاد مشخص ما این است که اجلاس آب و هوا اثار جنگ و درگیرهای مسلحانه در بحث تغییر اقلیم را به طور دقیق بررسی کند . یعنی رد پای کربن های ناشی از جنگ و ناامنی ها را باید محاسبه کنند زیرا آثار صنایع جنگی بسیار بزرگ است اما هیچ زمانی به تاثیرات زیست محیطی ان پرداخته نشده است .

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    از عکس گرفتن با ریس جمهور فرانسه بهتر این است که به فکر اقدامات عملی محیط زیستی باشد
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    ادم خنداش می گیرد و باور نمی کند که اینها مسولین کشور ما هستند در هیچ جای عقل و منطق وفکر نمی گنجد. خدا ما را و کشورمان مگر نجات دهد این را بی عقلی کفتم ما باید کشور را بافکر دانش و اندیشه نجات دهیم نه.... این خانم تمام اکوسیتم ایران را در صدارتش ویران کرد.