وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی گفت: سوالی که برای ما بی جواب مانده این است که چرا دستگاه قضا یک متهم را ممنوع الخروج می کند و با این که پرونده در جریان است، ممنوع الخروج بودن او لغو می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخر هفته پیش، سعید مرتضوی، متهم در چند پرونده علی الخصوص پرونده تامین اجتماعی از کشور خارج شد و برای زیارت به عراق سفر کرد. این در حالیست که پیش از این قوه قضاییه، به خاطر چند پرونده برای او دستور ممنوع الخروجی صادر کرده بود که این خبر را دو سال پیش سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد و پس از آن هم هیچ خبری مبنی بر لغو این قرار تامین از هیچ مقام قضایی مخابره نشد.

با این حال، سعید مرتضوی در کمال ناباوری از کشور خارج شد و این قضیه سر و صدای زیادی ایجاد کرد. چهره های مختلف از جمله نمایندگان مجلس، کارشناسان امور قضایی و وکلای پرونده های مرتبط با مرتضوی در این باره اظهارنظر کردند. در واکنش به این اظهارنظر ها، معاون قضایی دادستانی کل کشور در توضیح خروج این متهم اقتصادی از کشور گفت: وی پیش از این ممنوع‌الخروج بود اما همان مرجع قضایی که مرتضوی را ممنوع الخروج کرده بود، متعاقبا نسبت به رفع ممنوع‌الخروجی وی اقدام کرد.

به گفته این مقام قضایی، رفع ممنوع الخروجی مرتضوی مربوط به روزهای اخیر نیست و قبلا اتفاق افتاده است.

مصطفی ترک همدانی، وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی درباره اظهارنظر معاون قضایی دادستانی کل کشور به خبرآنلاین گفت: رفع ممنوع الخروجی مرتضوی در پرونده ای که من وکیل آن هستم نیست و ممکن است در پرونده های دیگری بوده باشد.

او ادامه داد: در مورد این نوع قرار تامین، یا ممنوع الخروجی لغو می شود یا تمدید نمی شود. هنوز نمی دانیم کدام یک از این دو اتفاق افتاده که دیگر مرتضوی ممنوع الخروج نیست.

ترک همدانی ادامه داد: برای مرتضوی توجه اتهام وجود دارد، کیفرخواست صادر شده، از نظر دادستانی عمجل مجرمانه صورت گرفته و پرونده منتظر صدور رای است، با وجود همه ی این ها چرا باید قرار تامین لغو شده باشد؟

وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی گفت: این که چرا یک متهم ابتدا ممنوع الخروج می شود و بعد بدون دلیل حکم ممنوع الخروجی اش لغو شده و یا تمدید نمی شود، سوالی است که باید از دستگاه قضا پرسید.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =