مایکروسافت چطور به کمک نابیناها می‌آید؟/رد شدن از خیابان و درک حدودی از محیط بدون نیاز به کمک

مهر نوشت: مایکروسافت پروژه جدیدی را آغاز کرده که نابینایان یا کم بینایان با استفاده از فناوری «جی پی اس» و اسمارت فون ها می توانند به تنهایی از خیابان ها عبور کنند.

محققان مایکروسافت نگاه ویژه ای را به نابینایان یا کم بینایان معطوف کرده اند تا بتوانند کمک سودمندی به این قشر از جامعه داشته باشند. پروژه جدید مایکروسافت Cities Unlocked بوده که پروژه جاه طلبانه ای برای کمک به نابینایان محسوب می شود. با استفاده از این فناوری که به راهنمای صوتی نیز تجهیز شده، نابینایان یا کم بینایان نه تنها می توانند مقصد مورد نظر خود را پیدا کنند بلکه می توانند درکی ساده از محیط و موقعیت خود نیز داشته باشند.

نابینایان باید هدفونی که توسط کمپانی GN Store Nord طراحی شده را روی سر خود قرار دهند. این هدفون مجهز به شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و همینطور چندین اسپیکر در دو طرف گوش شخص است که به کاربرانش اجازه می دهد قادر به تشخیص یا جهت صدا باشند.

برای مثال، زمانی که یک کاربر این هدفون را روی سر خود قرار داده و صدایی را می شنود، این فناوری صدایی را با نام و میزان فاصله تا ساختمانی که از آنجا صدا شنیده می شود اعلام می کند. در نتیجه، نابینایان یا کم بینایان با استفاده از این فناوری می توانند موقعیت و همینطور فاصله خود تا ساختمانی که از آنجا صدا شنیده می شود را شناسایی کنند.

از دیگر قابلیت های این فناوری باید به اعلام هشدار در هنگام عبور از زیرداربست های ساختمانی یا همینطور دریافت اطلاعات مربوط به عبور از خیابان یا تردد ماشین ها اشاره کرد.

مایکروسافت همراه با این هدفون، یک ریموت بلوتوثی نیز عرضه می کند که کاربران با فشار دادن دکمه orientate می توانند از موقعیت مکانی که در آن حضور دارند، اطلاع کسب کنند. اطلاع از موقعیت مکانی برای نابینایان یا کم بینایان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا می توانند با اطمینان بیشتری به راه خود ادامه دهند.

مایکروسافت در حال فعالیت بر اپلیکیشن Soundscape است که به عنوان بخشی از سیستم «جی پی اس» بوده و برای تعیین موقعیت افراد در محل های مختلف استفاده می شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    1 0
    این بدرد بعضی عابران پیاده توی ایران میخوره.شهرداری میلیون,میلیون تومان خرج ساخت پیاده رو میکنه بازم یه عده ائی هنوز فرق پیاده رو با سواره رو را نمی دانند.