باهنر: ناطق‌نوری از ظرفیت​‌های نظام و اصولگرایان است/اصلاح طلبان تکلیفشان را با فتنه روشن کنند/6

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید که اگر ناطق نوری وارد عرصه انتخابات شود، قطعا در جریان اصولگرایی خواهد بود و اصلاح طلب نمی شود.

به گزارش خبرآنلاين، محمدرضا باهنر در ادامه نشست خبري خود در کافه خبر، در پاسخ به سوالي که به حمله هاي به ناطق نوري در ادوار مختلف، اشاره داشت، گفت: ما ايشان را از سرمايه هاي اصولگرايي کشور مي دانم و بارها از او خواسته ايم در اين عرصه فعال شود. اما برخي تصور مي کنند اگر او فعال شود، اصلاح طلب مي شود! ولي من مطئنم که اگر او به عرصه انتخابات و فعاليت هاي سياسي وارد شود، جريان اصولگرايي را جمع و جور مي کند.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين، با بيان اينکه ناطق نوري براي ورود به عرصه سياسي، احساس تکليف نمي کند، ادامه داد: او گفته صد در صد نامزد نمي شود و براي ورود به عرصه فعاليت هاي سياسي هم ابا دارد.

باهنر تاکيد کرد که ناطق نوري از ظرفيت هاي انقلاب و جريان اصولگرايي است.

نايب رئيس مجلس ادامه داد: هر وقت هم آقاي ناطق نوري بيايد اعم از اينکه مرا تاييد کند يا نکند، قدمش را خير مي دانم و اميدوارم که احساس تکليف کند و به عرصه بيايد.

او در پاسخ به سوال ديگري درباره ممنوع التصويري رئيس دولت اصلاحات و اينکه دادستان بدون حکم قاضي چنين نظري داده است، اظهار داشت: دادستاني يکسري اختيارات قانوني دارد، ولي در باره اينکه چه کسي چه چيزي اعلام کرده را ديگر من نمي دانم.

باهنر در پاسخ به سوال ديگري که به احتمال رد صلاحيت اصلاح طلبان اشاره داشت و مي پرسيد که آيا براي آنها نيز رايزني و لابي مي کند يا نه؟، گفت: هر کس که مي خواهد فعال سياسي باشد، بايد قانون اساسي و فرايند انتخابات را قبول داشته باشد. گاهي من دعوت مي کردم که اصلاح طلبان در انتخابات فعال شوند و مي گفتم که بايد اين شرايط را هم داشته باشند. برخي متقابلا به من انتقاد مي کردند که تو چرا براي آنها شرط مي گذاري؟ در حالي که اينها شرايط عمومي در کشور است و همه بايد اين شرايط را داشته باشند.

وي در ادامه به رقابت​هاي دو تيم در يک زمين بازي اشاره کرد و گفت: اگر زماني که داور سوت مي زند، کاپيتان يک تيم بگويد او را قبول ندارد، داور مي تواند به او کارت زرد داده و از زمين بيرونش کند. از اين رو کساني که مي خواهند به انتخابات وارد شوند، بايد قوانين را قبول داشته باشند. آنها بايد تکليفشان را با فتنه 88 مشخص کنند. فتنه 88 يک توطئه عظيم بود و هر کس بخواهد وارد عرصه انتخابات شود، بايد موضعش را درباره فتنه روشن کند.

نايب رئيس مجلس با اعتقاد بر اينکه «براي مجازات، اصل بر برائت است و کسي را بدون استدلال نمي توان دزد ناميد»، خاطرنشان کرد: اما وقتي مي خواهند به کسي مسئوليت بدهند، ديگر اصل بر برائت نيست و آن فرد بايد شرايط مندرج در قانون، را داشت باشد. مثلا رجل سياسي و متدين باشد.

باهنر با اشاره به اينکه «امام جماعت يک مسئوليت ساده در اسلام است»، ادامه داد: حتي براي چنين مسئوليتي هم اصل بر برائت نيست و بايد احصا شود که او عادل است و بعد به او اقتدا کرد. بنابراين براي مسئوليت هاي کشوري، از يک راننده اتوبوس شرکت واحد گرفته تا يک معلم و فرماندار و رئيس جمهور و نماينده، بايد احراز شرايط شود. برخي از ما صلاحيت حضور در برخي مناسب را نداريم. مثلا من صلاحيت ورود به نيروهاي مسلح را ندارم و مرا با اينکه نماينده مجلس هستم، حتي به عنوان ستوان هم قبول ندارند!، من هم نمي توانم اعتراض کنم.

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 1
    اصولگریان هم تکلیفشان را با احمدی نژاد مشخص کنند .
  • بی نام RO ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    شما تكليفتون با احمدي نژاد روشن شده الان؟...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    آقای مهندس باهنر با آوردن دکتر احمدی نژاد به شهرداری و حمایت از ریاست جمهوری ایشان بزرگترین ضربه را به مملکت زد و جالب اینجاست طلبکار نیز هست
  • عطا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 1
    شما هنوز میگویید فتنه گران . آن فتنه را که خود احمدی نژاد راه انداخت
  • جعفر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 1
    اگر ميخواهيد ايران با اقتدار در برابر دشمنان بايستد از دكتر احمدي نزاد درس شجاعت واعتماد به نفسي را ياد بگيريد و پيشه راهتان كنيد وگرنه با كرنش وخنده نمي توان كشور را در برابر دشمنان ايمن كرد احمدي نزاد لياقت رياست مجلس را بيشتر از هر كس ديگري را دارد