برخی شهروندان معترضند چرا شهرداری با مشاغل خودرویی که دارای آلودگی محیطی مانند روغن ماشین و اسید ریزی است و برای مردم مزاحمت ایجاد می کند، برخورد قاطعی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره خدمات خودرویی در شمال شرق (محله میدان هرندی و خیابان گلزار) و جنوب غرب (خیابان زنجان) پایتخت، گلایه کرده اند که چرا این مشاغل، خیابان را قرق می کنند و آلودگی به وجود می آورند. 

در این باره با رضا قدیمی مدیرعامل سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل گفتگویی کردیم که در ادامه می خوانید:

شهروندان از مشکلات مردم که توسط مشاغل خودرویی در خیابانهای مختلف پایتخت به خصوص گلزار و زنجان به وجود آمده، گلایه دارند. شهرداری چه برخوردی با این مشاغل داشته؟
ما بر اساس گزارشهای مردمی یا بر اساس بازرسی بازرسامان سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل و همچنین ابلاغ ۱۸۸۸، موارد مزاحمت اصناف را پیگیری می کنیم. برای اصناف مزاحم پرونده تشکیل می دهیم و تمهیدات لازم را برای آنها انجام می دهیم.
مثلا در دو هفته گذشته در خیابان زنجان ۱۰۰ مغازه را پلمب کردیم. وقتی به اخطارها و تذکرات گوش نمی دهند، ناگزیریم واحد صنفی را پلمب کنیم.


نوعا برخی از مشاغل مانند سرویسکارهای خودرو، مزاحم و آلاینده است. تذکر چه فایده ای دارد؟
مزاحمت این مشاغل عمدتا به خاطر این است که بیش از ظرفیت خود، خودرو می پذیرند. عمده مزاحمتهای شغلی در سالهای اخیر، کاهش یافته چون واقعا مشاغل مزاحم و آلاینده از شهر رفته اند یا تغییر کاربری داده اند. عمده مشاغلی که مزاحم هستند، یعنی بیش از ۸۰ درصدشان، خدمات خودرویی هستند که به صورت سنتی کار می کنند. اینها باید به صورت مجتمع های خدمات خودرویی، دارای پارکینگ و طبقات متعدد باشند. محل خوبی را در اختیار بگیرند و سپتیک تانک داشته باشند تا آلاینده ها را در آن جمع کنند. مثلا کسی که تعویض روغنی دارد یا باتری سازی دارد، مواد آلاینده خود را باید جمع آوری کند و بعد اینها را یا تصفیه کند یا به صورت مناسب دفع کند.


شهروندان درباره این قبیل مزاحمتهای صنفی چه کنند؟
به هر حال باید بر اساس ماده ۲۰ قانون رفتار شود. اینهایی که شهروندان می گویند که مشاغل مزاحم و آلاینده در برخی جاها وجود دارد، می توانند به ۱۸۸۸ منعکس کنند و شک نکنند که ظرف یک هفته نتایج را خواهند دید. ما مشکل خاصی در ارتباط با برخورد با این مشاغل نداریم.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كيارش A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 0
    مرسي كه پلمب كرديد دوباره بازن همشون
  • امیر IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 0
    ما از ساکنان خیابان گلزار در میدان هروی هستیم و محله ما که تا چند سال پیش مسکونی بود الان شده جلونگاه مکانیکی ها و کارواش ها و صافکاری ها که ارامش را از ما گرفتند و محله رو خراب کردن
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 3
    توی این شرایط اقتصادی خراب و وضع اسفنا ک زندگی مردم نون بری از بدترین گنا هاست که شهرداری ها سردمدار این کار با پلمپ محل کسب هستند.
  • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 0
    چون مامورین سد معبر شهرداری هفتگی از کاسبان پول میگیرند
  • بینام RU ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    1 0
    بورس خدماتی کردن وپیادرو هم سد میکند,واسایشو از ما گرفتند اخه تو این خیابان جای این کارهاست شما خودتون یک بار با زن بچه رد شید متوجه می شید