وزیر خارجه هند در آذربایجان شرقی/ انجام مذاکره برای همکاریهای اقتصادی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر خارجه هند، این استان را پایگاهی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خواند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در این دیدار احمد محمدزاده ضمن پیشنهاد تاسیس شهرک صنعتی مشترک با هند در استان به عنوان پایگاهی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی گفت: ملت ایران هرگز دوستان خود که در ایام تحریم به ایران کمک کرده‌اند را فراموش نمی‌کند.

وی با اشاره به نقش مدیران با تجربه برای توسعه اظهار داشت: مدیران ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و بیش از 30 سال تحریم‌های ظالمانه به مدیران کم نظیر با تجربه‌ای تبدیل شده‌اند، امروز در دنیا کم کشوری می‌توان معرفی کرد که مدیران آن این شرایط را تجربه کرده باشند.

احمدزاده با بیان اینکه ملت ایران هرگز دوستان خود که در ایام تحریم به ایران کمک کرده‌اند را فراموش نمی‌کند، گفت: مردم ایران امروز خود را برای دوران بعد از تحریم آماده می‌کنند و با افزودن بر تلاش سعی دارند تا عرصه اقتصادی خود را توسعه بخشند.

وی اضافه کرد: ما نه جنگ را می‌پسندیم و نه تحریم را، اما فرصتی برای ما به وجود آمد تا به خویشتن خویش برگردیم و به تولیدات خودمان با نگاه خودکفایی بنگریم و امروز همانگونه که شاهد هستید در عرصه‌های مختلف دانش، ایران جایگاه خاصی را دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به همکاری هند و ایران در زمان تحریم‌ها، تصریح کرد: هند به دلیل حمایت خود از ایران در زمان جنگ جایگاه خاصی بعد از تحریم در اقتصاد ایران می‌تواند ایفا کند و اطمینان داریم کشور هند از این سرمایه معنوی به وجود آمده، بهره‌مند می‌شود.

محمدزاده در ادامه ضمن پیشنهاد تاسیس شهرک صنعتی مشترک با هند در استان به عنوان پایگاهی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور هند چهارمین اقتصاد قدرتمند جهان است، ما می‌توانیم همکاری‌های خوبی را در عرصه اقتصادی داشته باشیم.

در این دیدار سائوراب کومار، سفیر کشور هند در تهران و اسماعیل بابایی راغب، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور نیز حضور داشتند.

همکاری‌های ایران و هند در خصوص ترانزیت هوایی

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور، در این دیدار با اشاره به همکاری‌های خوب ایران و هند در خصوص ترانزیت هوایی، اظهار داشت: بر اساس گفته وزیر امور خارجه کشورمان در کمیسیون مشترک در دهلی که 28 دسامبر برگزار خواهد شد، بهترین اقدامات برای توسعه روابط را انجام خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در راستای همکاری‌ها، گفت: وزارت امورخارجه از همکاری‌ها و مناسبات استانی، بین آذربایجان‌شرقی با کشور هند استقبال و حمایت خواهد کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =