ایسنا نوشت: رییس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد که همه آبلیموهای غیراستاندارد لزوما تقلبی و بی‌کیفیت نیستند.

نیره پیروزبخت درباره‌ انتقاد برخی از شرکت‌های آبلیمو مبنی بر غیراستاندارد اعلام شدن برند آنها به دلیل بسته‌بندی اظهار کرد: وقتی استاندارد طراحی می‌شود که موارد مود نظر از هر جهت کاملا رعایت شود، حال آنکه مربوط به بسته‌بندی یا ویژگی‌های خود محصول باشد، باید هر نظر استاندارد باشد.

وی افزود: اگر استاندارد مشکلی دارد ما همیشه آمادگی پذیرش هرگونه پیشنهاد برای اصلاح یا تجدید‌نظر استاندارد مربوطه را داریم؛ بنابراین اطلاعات دهند تا بررسی کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که برخی واحد‌های تولیدی آبلیمو مشکل بسته‌بندی و اوزان داشتند، ادامه داد: بسته‌بندی در حجم زیاد اولین خطری که دارد این است که مصرف‌کننده یک بسته بزرگ می‌خرد و بعد از مدتی استفاده، آن محصول کپک می‌زند که ما این را ناشی از کیفیت بد آبلیمو می‌دانیم نه بسته‌بندی.

به گفته پیروزبخت، زمانی که برای محصولی استاندارد ملی وجود دارد باید همه مولفه‌ها رعایت شود و در غیر این صورت غیراستاندارد اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌که برندهای غیراستاندارد معرفی شده مشکل کیفیت محصول یا بسته‌بندی داشته‌اند، تاکید کرد: البته برخی رسانه‌ها واقعیت را به گونه‌ای دیگر جلوه داده‌اند و این موضوع را استنباط کرده‌اند که این آبلیموها تقلبی است، اما اینگونه نیست و ما اعلام کردیم غیراستاندارد هستند که می‌تواند هم درباره‌ بسته‌بندی و هم درباره کیفیت محصول باشد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    "آبلیموهای غیراستاندارد لزوما تقلبی و بی‌کیفیت نیستند." یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه آبلیمو استانداردش اجباری نیست؟ الان تکلیف مصرف کننده چیه؟ وظیفه سازمان استاندارد چیه؟ فقط سخنرانی؟ فقط شعار؟