آذربایجان شرقی میزبان فرسوده ترین شبکه حمله و نقل کشور

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیرترین شبکه حمله و نقل کشوردرآذربایجان‌شرقی است، خواستار مشارکت همه به ویژه رانندگان در کاهش این حوادث شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی در جلسه کمیته حمل و نقل سوخت استان اظهار داشت: در حوادث رانندگی ماه‌های اخیر استان صنف کامیون‌داران بیشترین سهم را داشتند.

وی افزود: اگرچه جاده یکی از عوامل بروز تصادفات رانندگی به شمار می‌آید اما عامل انسانی از جمله خواب آلودگی، سرعت زیاد و عدم رعایت قوانین و مقررات بیشترین نقش را دارند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از دیگر عوامل حوادث رانندگی بیان کرد و خواستار نوسازی و باز مهندسی این ناوگان شد.

وی افزود: شرایط جاده و فراز و نشیب‌های آن در تمام جاده‌های کشورهای دنیا وجود دارد و باید بررسی شود که علت تعدد تصادفات تریلری‌ها و خودروهای سنگین در استان ما چیست ؟

پورمهدی گفت: ناوگان حمل و نقل استان ما فرسوده و عمر آن از سایر استان‌های کشور بیشتر است و با وجود اقدامات دولت در دو سال اخیر بازهم نیاز به مشارکت رانندگان و جدیت بیشتر دراین ارتباط داریم.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان با اشاره به نقش فرهنگ و آموزش در بهبود ترافیک جاده بر تدوین برنامه‌های بازآموزی برای رانندگان و توسعه برنامه‌های فرهنگی دراین مهم تاکید کرد.

دراین نشست که نمایندگان کامیون‌داران استان شرکت داشتند ضمن بررسی مشکلات این صنف اعلام شد رکود فعالیت‌های اقتصادی و کاهش تولید چرخه فعالیت این صنف را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =