ایسنا نوشت: تلاش‌ها برای تبادل نظامیان لبنانی ربوده شده در مقابل آزادی تعدادی از تروریست‌های جبهه النصره در دقیقه نود به دلیل لیست جدید درخواست‌های این گروه تروریستی با شکست روبه‌رو شد.

تلاش‌ها برای تبادل نظامیان لبنانی ربوده شده در مقابل آزادی تعدادی از تروریست‌های جبهه النصره در دقیقه نود به دلیل لیست جدید درخواست‌های این گروه تروریستی با شکست روبه‌رو شد، در حالی که منابع لبنانی مقدمات انجام عملیات تبادل اسرا میان این کشور با زندانیان النصره و آزاد شدن 16 ارتشی دربند تروریست‌های سوری فراهم کرده بودند.

به گزارش شبکه العربیه، تمام سلام، نخست وزیر لبنان که عملیات تبادل اسیران را نظارت می‌کرد سفرش به پاریس برای شرکت در نشست آب و هوا را تا زمان پایان تبادل اسیران به تعویق انداخته بود اما به طور غیرمنتظره سفرش را به پاریس لغو کرد که نشان می‌دهد که مشکلاتی در عملیات تبادل اسیران رخ داده که باعث شده وی بماند و از نزدیک این مساله را دنبال کند.

منابع ویژه اعلام کردند که اتفاقاتی افتاده که باعث شد تبادل اسیران انجام نشود اما مذاکرات در این زمینه متوقف نخواهد شد.

این تبادل اسرا میان جبهه النصره و لبنان، شامل آزادی 16 نظامی ربوده شده این کشور که در اسارت گروه تروریستی جبهه النصره بودند، در مقابل آزادی 16 تن از اسرای این گروه است.

پیشتر اعلام شده بود که نظامیان لبنانی وارد شهر عرسال شده‌اند.

بر اساس این توافق لبنان همچنین باید تعدادی از اعضای النصره را که در درگیری‌های سوریه زخمی شده‌اند از طریق هوایی به ترکیه منتقل می‌کرد تا مداوا شوند و برخی از رهبران سلفی‌ لبنانی نزدیک به النصره نیز باید به ترکیه منتقل می‌شدند. بیروت همچنین متعهد شده بود تا کمک‌های غذایی و دارویی در اختیار جبهه النصره قرار دهد.

روز جمعه هفت تن از زندانیان النصره از جمله محمد رحال، محمد عیاش، ایهاب الحلاق و عبدالمجید غضبان از بند "ب" زندان رومیة به همراه سه زندانی از بند "د" به خارج از زندان منتقل شدند.

بر اساس این توافق همچنین یک افراط‌گرا نام حسین الحجیری نیز از زندان "زحلة" منتقل شده و پنج زندانی زن از جمله سجی الدیلمی، همسر سابق ابوبکر البغدادی، ‌رهبر گروه تروریستی داعش آزاد نیز در بین آزاد شدگان خواهند بود.

زندانیان آزاد شده همگی از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره هستند و متعهد به خروج از لبنان و عدم بازگشت به کشور شده‌اند. هیچ یک از اعضای داعش در این معامله آزاد نشده‌اند.

جبهه النصره بیش از 30 نظامی لبنان را در جریان درگیری با ارتش در مناطق مرزی به ویژه شهر عرسال به اسارت درآورد که دو تن از آنها را سر برید و یکی را با گلوله اعدام و برخی را نیز آزاد کرد.

داعش نیز 9 نظامی را در جریان یورش النصره و داعش به شهر عرسال در اوت سال 2014 و کنترل پنج روزه بر این شهر، به اسارت درآورد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =