روزنامه ایران نوشت: سخنرانی «آذرمنصوری» که قرار بود دیروز در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شود، به تشنج و درگیری کشید، آن هم پیش از آنکه سخنران پشت تریبون قرار بگیرد.

هرچند، شنبه گذشته هم خبر لغو سخنرانی منصوری در دانشگاه آزاد قزوین به مناسبت 16 آذر منتشر شده بود، اما در یاسوج اتفاق متفاوتی رقم خورد. نه تنها تشکل دانشجویی «فرهنگ و سیاست» مجوز هیأت نظارت دانشگاه را برای برگزاری این نشست اخذ کرده بود، بلکه شورای تأمین یاسوج نیز در پاسخ به تقاضای این تشکل، موافقت رسمی خود را اعلام کرده بود. اما با وجود طی همه مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم، برخی برگزاری این مراسم را برنتافتند و به بهانه حضور یک «فتنه‌گر» در دانشگاه، به مراسم هجوم آورده و کار را به جایی رساندند که مدیر روابط عمومی دانشگاه از واقعه دیروز به عنوان «حادثه نگران‌کننده‌« یاد و عنوان کرد که «خانم منصوری شانس آورد که به مشکل حادی برخورد نکرد.» زیرا برخی شاهدان عینی از برخورد فیزیکی شدید و حتی حمله با چاقو سخن گفتند که این امر از سوی مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه تکذیب شد. باوجود این، معترضان علاوه بر به هم زدن سخنرانی و حمله به سخنران و دانشجویان، جلوی استانداری تجمع کرده و اعتراض کردند که اساساً چرا منصوری به استان دعوت شده است.

عارف یزدانی دبیر تشکل فرهنگ و سیاست که میزبانی منصوری را به عهده داشت در تشریح واقعه دیروز دانشگاه، از فرد معترضی گفت که با چاقو به یکی از دانشجویانی که از منصوری محافظت می‌کرد، حمله کرده و به دست این دانشجو آسیب وارد کرده است.

اما امین کشاورز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: «پیش از ورود خانم منصوری به سالن، دانشجویان تشکل تازه تأسیس (فرهنگ و سیاست) تنشنج‌هایی را ایجاد کردند و شعارهایی در حمایت از سران فتنه سر دادند که دانشجویان بسیجی با آنان مقابله کردند و به آنان  گفتند شعار ندهید و حمایت نکنید.»  وی با طرح این ادعا که «در این هنگام یک دانشجوی عضو این تشکل به یکی دانشجویان دختر توهین و با او برخورد فیزیکی کرد» اضافه کرد: «پس از این واقعه از بچه‌های دیگری که در سالن نشسته بودند، هر کسی که غیرت داشت بلند شد و گفت چرا خانم را می‌زنید و به این ترتیب تشنج بالا گرفت.»

کشاورز با بیان اینکه «اصلاً به خانم منصوری حمله نشد و چون‌ انجمن شلوغ بازی در‌می‌آورد، سخنران سریع از سالن خارج شد»، موضوع چاقوکشی در سالن را نیز «بازی رسانه‌ای» توصیف کرد و افزود: «اصلاً چنین چیزی نبود. دانشجویان معترض تنها شعار سر می‌دادند.» 

باوجود اینکه کشاورز چاقوکشی در سالن را تکذیب و رد کرد، اما سید ایمان علوی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه آزاد، دانشجویی است که می گوید چاقو به دست راست وی آسیب زده است.

محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان یاسوج نیز ادعای دانشجویان بسیجی را که دختر دانشجویی سیلی خورده است، رد و تکذیب کرد و گفت: «دستگاه‌های امنیتی، حراست دانشگاه و کارشناسان فرمانداری در سالن حضور داشتند و همه فیلم‌ها و مستندات این حادثه نیز موجود است. دستگاه قضایی نیز در حال بررسی این واقعه است و کسانی که ادعاهایی دارند باید ادعاهای خود را ثابت کنند، اما به نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد.» وی در عین حال، چاقو خوردن یکی از دانشجویان از سوی معترضان را نیز «اغراق» توصیف کرد و افزود: «خوشبختانه به خانم منصوری صدمه‌ای نرسید و درگیری سطحی بین دانشجویان بود و تمام شد و قضیه چندان حاد نبوده است.» نظری درباره اینکه دلیل تجمع دانشجویان معترض مقابل استانداری چه بود، اظهار کرد: «آنان معترض بودند که چرا اصلاً خانم منصوری به استان دعوت شده و اجازه داده شد ایشان به استان بیایند.»

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    138 5
    تندروها خودشون رو صاحب مملکت و وکیل وصی ملت میدونن،قانون اساسی رو برای چی وضع کردن؟؟ تفاوت ما با کشورهای دیگه چیه؟؟
    • رضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      56 2
      به نام خدا. بهم زدن سخنرانی و داشتن روزنامه و سایت و منبر به معنی قدرت وجودی نیست. بزودی اثری از اینها باقی نحواهد ماند...
  • کوروش IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    106 4
    شنیدن صدای منتقد اینقدر سخت شده برای اقایون
  • فرشید IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    61 16
    با سلام و عرض ادب به نظر من حیف از خانم منصوری و وقت گرانبهایش که بخواهد صرف یاسوج و دانشگاه آزاد آن بشود من خودم دانشجوی این دانشگاه بودم اصلا فضای شهر یاسوج و جو دانشگاه مناسب میتینگهای سیاسی و دانشجویی وصحبت از آزادی و احزاب نیست جوی بسته و فقط مناسب مردم همان شهر و دیار است و بس...
    • سهیل A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
      3 2
      آقای فرشید تندرو یعنی کسی که یک شهر با تمام اهالی و دانشجویان و اساتیدش شایسته ی سخنرانی یک فرد نمیدونه. شما یک تندرو هستید.
    • در جواب اقا فرشيد A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
      3 0
      هم وطن عزيز من رفتار بعضي از افراطيون را كه در همه جاي كشور هستن به پاي كل مردم اين ديار نندازمن از ديار اريوبرزنم دهدشت و استان كهگيلويه وبويراحمد سرزمين دليرمردان و شيرزنان به عظمت كوه دنا كه در طول تاريخ وفاداري خود را به مهين ثابت كردن از سردار اريوبرزن تا جنگ تحميلي با بيشترين اعزام كننده به جهبه و بيشترين شهيد نسبت به جمعيت اينجا سرزمين مظلومين ومحرومين كشور هست سرزميني با داشتن ٤٣درصد نفت و گاز و دومين استان پر اب كشور با اعدالت مسولين محرومترين استانياسوج پايتخت طبيعت كشور
    • کیهان IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      1 0
      شما اصلا حزب دارید؟ کدوم حزب؟ تهران ازادی داره ولی یاسوج نداره؟ اونجا حزب دارید یاسوج حزب نداره؟ احزابی که علم کردین فرقشون با هم چیه؟ جمع می شید یه چهار تا هورا می کشید و یه دعوایی می کنید و تموم میشه شما اصلا حزب ندارید. حزب تعریف داره چهار تا ادم علاف که حزب نیستن بهتون بگن چهار رکن دموکراسی رو بگو درش میمونی طرف جوری صحبت میکنه ادم فکر میکنه توی اروپا زندگی میکنه و یاسوج هم در دل کره شمالیه مضحک ترین ادعایی بود که بنده در اینترنت دیدم شما زیاد دود ماشین خوردین سرب وارد مغزتون شده نمیدونید کی هستید و از کجا اومدین خیلی دچار توهم شدین قبل نظر گذاشتن یه ابی به دست و صورتتون بزنید بعد چک کنید که توی چه شهری دارید زندگی می کنید که دچار توهم در سوئیس زیستن نشید.
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    62 2
    کاش وزیر کشور استعفا می داد
  • بي نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    58 4
    از شما تندروها چيزي بعيد نيست شما اعتقادي به قانون و آزادي بيان نداريد دروان 8 ساله زور و فشار تمام شده درود بر اصلاحات روحاني هاشمي خميني و ..................
  • مهدی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    43 2
    اینها همه نتیجه عدم برخورد قاطع و مناسب با وقایع قبل تر به خصوص اتفاقات قم و شیرازه و متاسفانه داره کم کم به همه شهرها سرایت میکنه
  • نیما EU ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    38 4
    حمایت نکنید؟شعار ندهید؟ مگه نه اینکه آزادی تو این کشور موج میزنه؟ چون نون شما رو آجر میکنن شعار ندن؟ متاسفانه بسیج و انجمن اسلامی مستقل میزبان تمام دانشجوهای از همه جا رانده و ماندست برای خالی کردن عقده های شخصی
  • جاوید IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    7 69
    تفرقه افکنی از برنامه های آمریکاست که دانشجویان ساده لوح دارن پیاده میکنن .ایجاد دو دستگی هدف دشمن هست که برخی ها با دعوت از فتنه گران عمدا دارن دامن میزنن .امان از این همه ساده لوحی
  • هموطن IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    45 4
    هیج جای دنیا اینقدر بی قانونی نمی بینیم که اقلیتی به خود اجازه دهند هر کاری بکنند و برخوردی هم نشود انگار مملکت ارثیه پدری اینهاست
  • علی IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    11 83
    ایا اینا فتنه گر نبودن ؟؟؟؟ فراموش کردیم برای رسیدن به میز ریاست حاضر شدن حتی روز عاشورا بی حرمتی کنن فرقشون با شعبان بی مخ چی بود که ریختن اموال دولتی رو تخریب کردن . ایا خودشون رو جدا کردن از جریان فتنه یا به خاطر عقده های سیاسی از این حرکات و فتنه ها حمایت کردن ؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      1 0
      گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری چرا زدند ؟ بله ...
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    41 3
    اگه این رفتار برای یه دلواپس و اصولگرا انجام میشد همه افراد الان تو زندان بودند به جرم اقدام علیه امنیت ملی ولی چون طرف با اونا نیست حقشه ، نه ؟
  • حمید A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    28 2
    تو گفتیو مام باور کردیم ، نحوه برخوردتون با مخالفانتونو تو دانشگاه هرروز داریم میبینیم ، ایشالا به زمین گرم بخورید
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    31 1
    قضاوت خیلی ساده است. فتنه گر کدوم یک از طرفین هستند؟؟
  • سامان IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    24 5
    درگیری سطحی بین دانشجویان بود و تمام شد و قضیه چندان حاد نبوده؟؟؟ این چه حرفیه که فرماندار دولت اعتدال میگه؟؟؟ جناب خادمی اینجوری استانداری میکنید؟ جناب آقای روحانی این بود وعده هایت؟ ‍خش کنید لطفا نترسید...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    42 1
    آنان معترض بودند که چرا اصلاً خانم منصوری به استان دعوت شده و اجازه داده شد ایشان به استان بیایند. آنان بيجا كرده اند كه معترض بوده اند... ادعاي آزادي بيان از كجا مياد پس؟ چرا يه سخنراني اينقدر آنان را ميترساند؟
  • hasan A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    4 50
    عامل اصلی این اغتشاشات وزارت کشور است چرا به کسانی که در فتنه 88دست داشتند مجوز میدهند.آقای روحانی مواضعش را در مورد فتنه مشخص کند با سیاست دو پهلو باید شاهد این نا آرامیها بود و آقای روحانی خواسته یا ناخواسته مسبب این مسائل هستند.معنای تعویض استانداران در این زمان از طرف وزارت کشور یعنی میدان دادن به افراد فتنه گر .این گویش آقای رحمان فضلی که جناحی عمل نمیکند در عمل خلاف ثابت آن ثابت میشود.
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 13
    از یک فرد بی طرف درباره جزئیات ماجرا سوال بپرسید.
    • رضا IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      4 0
      واقعا به جزئیات چه کار دارید؟ اصل عملکرد این بوده که اجرای قانونی سخنرانی افتتاحی یک زن در یک سالن دانشکده ای را بهم زده اند و ... کارشان را به انقلاب و ... منتسب می کنند
  • بهداد IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    32 2
    ماها که ادعامون گوش فلک رو کر کرده و هی ادعا می کنیم که حرف ما منطقی و درسته چرا از صدای خانم منصوری می ترسیم؟ نکنه می ترسیم منطق اون قابل قبول تر باشه و بر ما غلبه کنه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    20 0
    تاسف
  • بی نام US ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    16 1
    هردم از این ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    24 1
    تا وقتی قانون قدرت اجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا یی نداشته باشه وضعیت همینه نهایتا محکوم ها میشن آقای مرتضوی.
  • بينام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    22 2
    بله فعلا كه خودجوشها آدمهاي؟؟ خوبي هستن و حق دارند همه كاري انجام دهند و همه را بزنند و چاقو كشي كنند.
  • حمید IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    25 1
    شما چی میخواین از جون این مملکت. چرا هر جا سخنرانی هست بسیج باید بره مختل کنه. برادران یه عده مخالف شما هستند نباید حرف بزنند. از چی میترسین؟
  • جمال A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    20 2
    دیگه مد شده این شلوغ بازیها قانون مملکت فقط واسه مردمه این جماعت دلواپس تندرو ورای قانون حساب میشن انگار
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    16 1
    جواب اين تندرو ها كه ارزشي براي مردم قائل نيستند فقط و فقط حضور در انتخابات مجلس و راي به افرادي است كه مورد حمله آنها قرار مي گيرند است و بس.
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    16 2
    من که هر چی مینویسم شما چاپ نمیکنی. چقدر خبر آنلاین خوبه،چقدر رییس دولت قبلی خوب بود،چقدر دلم واسه تحریم و کمبود دارو سرطان و خون دل خوردن های سال 90 تنگ شده. لااقل اینا رو چاپ کن تا عقده ای نشم و بعدا کاندیدای یه اتفاق مهم تو کشور نشم.
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    18 2
    از این قشر متحجر هر عملی بر میاد حتی چاقو کشی و قتل
  • پدرام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    10 0
    در یک جامعه باز سیاسی شنیدن صدای مخالف باید وجود داشته باشد اصولان جوامع تک صدایی دچار ضعف در مدیریت و حتی اجرا میشوند.. این رفتار ها برازنده ملت فهیم و شریف ایران نیست و میباید از تفرقه و دامن زدن به حواشی این چنینی به شدت پرهیز کرد.
  • رضا RO ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    10 0
    حالا زده باشن هم که فرماندار نمیاد بگه ببخشین که زدیم....
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    18 0
    اعضای گروههای فشار در تمامی دوران اوباش بوده اند. سلاح اوباش هم چاقو و چوب و زنجیر است.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    6 1
    بیچاره ها کتکش را شما میخورید رای سخنران میرود بالا
  • بی نام US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 38
    درود بر نیروهای دلسوز که اجازه سخنرانی به فتنه کاران ندادند
  • hosein IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    29 0
    فرق این دانشجو های افراطی با داعش چیه؟هر دو تا فکر می کنن کارشون قربة إلی الله و به خاطر خداست
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 6
    در مورد اخباري از اين دست اين قسمت را مسدود كنيد. چون هر چه نوشته ها به واقعيت موجود و شناساندن آمران اين حركات به مردم نزديكتر باشد، امكان انتشار آن توسط شما كمترمي شود. به نوعي نقض غرض است. عرض خود مي بري و زحمت ما ميداري
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    3 37
    روز بسیج گرامی باد
  • بی نام US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    6 0
    چرا نظرات رو پخش نمیکنی؟ چرا؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    17 1
    فقط سخنرانان یک جناح امنیت داشته باشند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    25 0
    واسه همینه جوانان این مملکت از کشور در میرن و حاضرند بخاطر پناهنده شدن لب و دهنشون رو بدوزند .پس دنبال علتش نگردید.علتش همین وحشیگریها و همین عده ای هستند که کشور را ملک پدری خویش می پندارند و بقیه مردم را برده و اسیر خود می دانند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    30 3
    بسیج دانشجویی باید منحل شود. چه معنی دارد یک تشکل خارج از دانشگاه اداره شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    19 1
    ازادی کجایی
  • کمک A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 1
    به کجا داریم میریم ما؟ اینا هم نیروهای ارزشی بود که نباید به آنها تندرو و خودسر گفته بشه؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 30
    نباید چنین افرادی را دعوت به محیط علمی کرد تا مامنی برای التهاب و سوئ استفاده آنان گردد
  • کرمی A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    9 13
    مرگ بر فتنه گر
  • بی نام GB ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    29 1
    بازم دلواپسا حماسه آفریدن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    20 0
    طرف میگه چاقو خوردم دیگری میگه چاقویی نبوده عجب سعادتی . این همه صداقت / مگه داریم ؟
  • برادر A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    12 0
    نیروی انتضامی و امنیتی پاسخگو باشند
  • ا.د A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 7
    نیازی به این کارها نیست
  • كوروش A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 41
    اگه راست ميگين عكس دست چاقو خوردشو بذارين
    • داتیس IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      5 0
      خدا شفات بده . شماها دلواپسان آبروی این مملکت رو بردید.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    25 7
    اخه یاسوج جای میتبنگ انتخاباتی است.
  • مهدی IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    1 0
    معنی ازادی بیان رو هم داریم میفهمیم.....
  • فریبرز IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    2 0
    هر دم از این باغ بری میرسد . خوبتر از خوبتری میرسد
  • رضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    2 0
    نیروی انتظامی باید برخورد کنه
  • احمد RO ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 4
    هیچ خبری نبود .فقط یک یک کلاغ چهل کلاغ شد.
  • سی سختی A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    3 0
    آقا یا خانم بی نام دوشنبه 9 آذر 1394 22:03:12 میدونی داری چه توهینی می کنی؟ اینهمه اتفاقات توی ورامین و کرج و شیراز و ... افتاده و چاقوکشان به سخنرانان حمله می کنند. در باره آنها هم همین قضاوت را کردید؟ میدونید جوانان یاسوج همانهایی بودند که نگذاشتند اینها مجسمه آریوبرزن را ببرند. اما این دزدی مجسمه ها در شیراز و گرگان و تبریز و غیره رخ داد؟ انصاف خوب چیزیه