تایید نشست همگرایی حدادعادل، باهنر،محصولی و ... و تکذیب جلسات انتخاباتی لاریجانی، ولایتی و ناطق نوری

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: هشت نفر از اصولگرایان دور هم جمع می‌شوند اما آنها هسته اولیه شورای هماهنگی نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، برخی اخبار حکایت از تشکیل هسته اولیه شورای هماهنگی اصول‌گرایان با حضور غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، محمدنبی حبیبی، علیرضا زاکانی، حسین فدایی، اسدالله بادامچیان، محمد صادق محصولی و محمدرضا باهنر دارد.

محسن کوهکن در گفت و گو با خبرآنلاین، برگزاری نشست هایی با حضور این افراد را تایید کرد اما گفت که اسم این جمع را هسته اولیه شورای هماهنگی اصولگرایان نمی گذارد.
وی توضیح داد: جمعی از دوستانی که امر انتخابات را با محور روحانیت دنبال می کنند، نشست دارند و بررسی می کنند که با چه سازوکاری می شود همگرایی را دنبال کرد. این هشت نفر همانند هیات رئیسه موقت مجلس عمل می کنند و کسانی که برای عضویت در هیات رئیسه دائمی رای نیاورند، حذف می شوند.
کوهکن گفت: اینطور نیست که این هشت نفر امر همگرایی را از صدر تا ذیل رصد و مدیریت کنند؛ بلکه آنها بررسی می کنند چه کسانی لازم است در مسیر همگرایی حضور داشته باشند و از آنها دعوت به همفکری می کنند.
وی در پاسخ به اینکه این هشت نفر چطور انتخاب شدند؟، اظهار کرد: کسی اینها را انتخاب نکرده است. این افراد از جریان های مختلف اصولگرایی هستند و دور هم جمع شده اند که تدبیری بیاندیشند تا حول محور روحانیت به همگرایی برسیم.

این فعال اصولگرا درباره تفاوت سازوکار همگرایی در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی با دوره های قبل، بیان کرد: در دوره قبلی، مرحوم آیت الله مهدوی کنی به سلایق مختلف گفتند که یک یا دو نفر را معرفی کنند، آنها هم معرفی کردند و این افراد به همراه کسانی که از طرف روحانیت حضور داشتند موضوع را دنبال کردند.
کوهکن افزود: الان این هشت نفر منتخب کسی نیستند اما اگر کسی به این لیست هشت نفره دقت کند می بیند اینها افراد شاخص در تقریبا تمامی جریان اصولگرایی هستند که به مذاکره و تعامل با یکدیگر پرداخته اند.

وی درباره تاخیر در شکل گیری شورای هماهنگی اصولگرایان که قرار بود تا آخر مهر تشکیل شود، توضیح داد: این امر مصوبه نبوده است و برخی از دوستان در مصاحبه هایشان این موضوع را بیان کرده بودند. این سخن به این دلیل مطرح شد که در جلسات شهریور و مهر، نگاه این بود که به سمت یک شورای فراگیر برویم اما در نهایت بحث های مختلفی پیش آمد. البته هنوز موضوع دنبال می شود و شاید در آینده نزدیک خروجی کار همین باشد. یعنی این افراد، سایر سلایق اصولگرایی و سایر افراد حقیقی تاثیرگذار این جریان را دعوت کنند و کار را پیش ببرند. لازم هم نیست اسم آن حتما شورای هماهنگی اصولگرایی باشد.
کوهکن درباره جلساتی که با حضور ولایتی، لاریجانی، ناطق نوری و مقتدایی تشکیل می شود نیز گفت: من از این جلسات اطلاعی ندارم و برخی از دوستانی که اسم بردید، برگزاری چنین جلساتی را تکذیب کردند.
وی در پاسخ به اینکه چرا در این جمع هشت نفره نامی از این بزرگان دیده نمی شود؟، با تاکید بر اینکه جمع هشت نفره رصد می کنند که همگرایی حداکثری به پوشش بیشتری برسد، گفت: این هشت نفر خود را کانون اصولگرایان نمی دانند و نمی شود از آنها پرسید که چرا از برخی افراد برای حضور دعوت نکرده اند. اینها می گویند که همگرایی با محور روحانیت باید از جایی شروع شود و برای همین هم ما نشستیم و صحبت کرده ایم تا به راهکارها برسیم و راهکاری نهایی است که از دلش سازوکار حضور افراد حقیقی و حقوقی برمی آید.

وی درباره اینکه کمتر از 20 روز به شروع ثبت نام کاندیداها باقی مانده اما خبری از وحدت اصولگرایان به گوش نمی رسد، بیان کرد: این ماجرا تنها به تهران و پنج کلانشهر مربوط می شود و در شهرستان ها کار همگرایی صورت گرفته و جلسات برگزار شده است و در بسیاری از جاها به همگرایی رسیده اند و در مجموع از پایتخت جلوتر هستند.
وی با تاکید بر اینکه همگرایی در مرکز کمک می کند که همگرایی در شهرستان ها مستحکم تر شود، اظهار کرد: هنوز دیر نیست، چراکه حتی اگر کسی نگوید، باز هم کسانی که قرار است ثبت نام کنند، ثبت نام می کنند و از میان آنها، اصولگرایان جمع 30 نفره لیست خود را انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: اطلاع دارم که سلایق مختلف در جریان اصولگرایی به برخی از افراد توصیه کرده اند که ثبت نام کنند و به این ترتیب شاید تا قبل از ثبت نام خبر نهایی همگرایی منتشر شود.
کوهکن درباره سرلیست احتمالی اصولگراها نیز با بیان اینکه هنوز در مورد سرلیستی در اصولگرایان صحبت نشده است، اظهار کرد: یک زمانی سرلیستی معنا و مفهومی داشت اما اکنون اعتقادم این است که برای هیچ جناحی سرلیستی معنا و مفهوم خاصی ندارد و رای ساز نیست.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    محصولی یعنی پول و چه خوب مدعیان مستضعفان دنبال پولدارها می روند