رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هرساله افرادی در گوشه و کنار شهرهای استان اقدام به فروش نهال های میوه وسموم غیر مجازبه کشاورزان می کنند و باید این افراد جمع آوری شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، ناصر حیدری پوری در نشست صبحانه کاری با مدیران و کارشناسان معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: عمده نهال ها از جهرم ، داراب وجیرفت توسط افراد سودجو  وارد استان می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های مهم سازمان جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور می باشد اظهارداشت : ورود نهال مرکبات آلوده  ،میوه های قاچاق وسموم غیر مجاز باعث می شود که تولید محصول سالم به خوبی انجام نشود. ساحل بندر لنگه، سورو بندرعباس، گچین و بستانو از مهمترین مبادی غیر قانونی ورود میوه به استان هستند بطوری که از این مبادی  میوه های قاچاق وآلوده زیادی وارد هرمزگان می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، محصول موز، نارگیل، آناناس و آناکادو مجوز واردات را دارند، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی کارشناسی شده  از میوه فروش های سطح شهربندعباس بازدید شود وافرادی که میوه های قاچاق عرضه می کنند ابتدا موارد قانونی به آنها تذکر داده شود ودر بازدید های بعدی درصورت رعایت نکردن موا رد تذ کرداده شده، طبق قانون با آنها برخورد شود.

حیدری پوری دربخش از سخنان خود با اشاره به تغییر کاربری اراضی توسط افراد سودجو گفت : مراکز جهاد کشاورزی در استان باید نسبت به قانون حفظ نباتات و کاربری اراضی کشاورزی بیش از پیش حساس باشن. هدف عمده سازمان جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی از طریق حوزه های شیلات، دام و طیور، زراعت وباغبانی است و این امر درسایه همدلی و کار جمعی محقق می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =