ایرنا نوشت: پرونده تصادف منجر به غرامت بدنه یک دستگاه کشنده حامل سوخت که بیمه گذار تقاضای بیمه 160 میلیون تومانی کرده بود با اعتراض کارشناس حقوقی بیمه به دادگاه رفت.

به دنبال اعلام خسارت یکی از بیمه گذاران دارنده بیمه نامه بدنه اتومبیل این شرکت مبنی بر غرامت بدنه یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مخصوص حمل مواد نفتی به شعبه بیمه ایران دراستان هرمزگان، کارشناسان بیمه نامه بدنه اتومبیل این مجموعه درمحل وقوع حادثه حاضر شده و بررسی های اولیه خود را آغاز کردند.

پس از بررسی کارشناسان این شرکت مشخص شد، کشنده دانگ فنگ هنگام وقوع حادثه حامل یدک ومخزن غیراستاندارد محتوی سوخت قاچاق بوده و عامل اصلی آتش سوزی و خسارت وارده به کشنده و محموله غیراستاندارد یدک آن بوده است.

درهمین راستا و با استناد به مفاد قوانین و مقررات حاکم بر موضوع از جمله ماده 16 قانون بیمه، خسارت وارده از سوی بیمه ایران غیرقابل پرداخت اعلام شد.

اما این پایان این کار نبود و بیمه گذار با شکایت علیه بیمه ایران در مراجع قضایی، خواستار دریافت غرامت به همراه هزینه های دادرسی و تاخیر تادیه شد که پس از تشکیل جلسه دادرسی و استماع اظهارات طرفین، دادگاه موضوع را به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع داد.

کارشناس رسمی دادگستری پس از بررسی مدارک و بازدید از محل وقوع حادثه، به نفع بیمه گذار رای داد که با اعتراض کارشناس حقوقی بیمه ایران مواجه شد.

در لایحه نماینده حقوقی بیمه ایران در دفاع از حقوق این شرکت، عدم رعایت مقررات ایمنی شامل نصب غیرمجاز و غیراستاندارد منبع مواد نفتی در قسمت عقب تریلی کش که براساس بی احتیاطی راننده کامیون تریلی کش دانگ فنگ، صورت گرفته است دلیل اصلی وقوع این حادثه اعلام شد.

قاضی پرونده با توجه به لایحه دفاعیه نماینده حقوقی بیمه ایران و با استناد به نظریه دیگر کارشناسان رسمی دادگستری، دعوی بیمه گذار را رد و به بی حقی او حکم داد. بدین ترتیب از پرداخت غیر واقع یک میلیارد و 600 میلیون ریال خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =