معاون عملیات سازمان بسیج گفت: دشمن با این فرض که در عرض یک هفته می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، به ما حمله کرد.

سردار نصرت الله سیف گفت و گوی مشروحی با خبرگزاری مهر انجام داده که مهمترین نکات آن در ادامه می آید:
** در ابتدای انقلاب گروهک‌های دست‌پرورده استکبار جهانی چه شرقی و چه غربی تشکیل شد. آنها شروع به ایجاد ناامنی در کشور کردند؛ دموکرات، کموله، خلق عرب، چریک‌ها و نظایر این گروه‌ها شروع به ایجاد ناامنی کردند. در این زمان یک مرحله سرنوشت‌ساز توسط بسیج رقم خورد و حضرت امام (ره) دستور تشکیل اطلاعات ۳۶ میلیونی را صادر کرد. در این زمان همه مردم برای حفظ نظام باید در نقش نیروی اطلاعاتی عمل می کردند؛ یعنی همه مردم در قالب این تشکل آمدند و افراد ضد انقلاب بلافاصله توسط بسیج شناسایی شد. این یکی از اقدامات خوب بسیج بود. بسیج هم برای حفظ منابع نظام اعم از مراکز، تاسیسات، حفظ مردم و جلوگیری از نفوذ ضد انقلاب، دسته‌های رزمی را تشکیل داد. بلافاصله توسط سپاه پاسداران، آموزش‌های رزمی به دسته‌های رزمی بسیج داده شد و به سرعت سازماندهی شده و شکل گرفت. در روستا، شهر و کل کشور دسته‌های بسیج آموزش دیده شکل گرفت و مسلح شدند. بسیج توانست ضمن برخورد با ضد انقلاب، در دستگیری آنها نیز نقش داشته باشد.
** دشمن با اطلاعات غلطی که از داخل داشت و امیدواری غلطی که هر دو ابرقدرت به آن داده بود، به کشورمان حمله کرد. آنها فکر می‌کردند ارتش از هم پاشیده است و سپاه نیز نوپا بوده و مدیریت نظام هنوز سر و سامان نگرفته است. دشمن با این فرض که در عرض یک هفته می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، به ما حمله کرد.
** آنها در مرحله اول می‌خواستند از مرز بگذرند و تصرف یک عمق ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلومتری را تصور می کردند و در مرحله دوم می‌خواستند تا یک سوم کشور خیز بردارند؛ دشمن می‌خواست در مرحله سوم به پایتخت رسیده و ایران را تصاحب کند. آنها در مرحله اول موفق شدند، زیرا جلوداری وجود نداشت. در این مرحله حضرت امام (ره) اعلام کرد بسیج وارد عمل شود. سپاه پاسداران، نیروهای قوی و نخبه‌ای را جمع کرده بود، اما قوای عمده‌ای نداشت و بسیج در این شرایط شکل بهتری پیدا کرد و وارد عرصه جنگ شد.
** مقطع دیگر بسیج بعد از جنگ بود که برخی شعار می دادند جنگ تمام شده است و دیگر بسیج کاربرد ندارد. در این زمان مقام معظم رهبری ماموریت هایی را برای بسیج اعلام کردند و فرمودند توان و آمادگی بسیج باید بیشتر شود. علاوه بر این از آنجایی که خاکریز تهدیدات دشمن تغییر کرده بود بلافاصله بدنبال جنگ نرم برآمد. در این زمان «جنگ نیمه سخت» دشمن نیز آغاز شد و به «تهدیدات امنیتی» روی آورد و فتنه های زیادی را آغاز کرد.
** از آنجایی که دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست ما باید توان خود را بالا ببریم تا بتوانیم با این دشمن مقابله کنیم. ما باید الگوی استکبارستیزی برای مستضعفین باشیم و برای این مهم باید توانمندتر شویم.
**آنها می بینند که ایران با این شیوه توانست انقلاب کند و در جنگ پیروز شود. با تهدیدات نیز مقابله کند و به الگویی برای دیگران تبدیل شود. ما در کشور باید برای دیگران الگوسازی کنیم. ما باید الگوی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی باشیم.
** هم اکنون بیش از ۴۰ هزار پایگاه مقاومت مساجد و محلات در کشور وجود دارد. با پایگاههای مقاومت ادارات، دانشجویی و نظایر آن می توان گفت نزدیک به ۶۰ هزار پایگاه بسیج داریم. ۴۰ هزار پایگاه مقاومت مساجد و محلات رده تشکیلاتی ایجاد کرده اند. این پایگاهها دسته های رزمی ایجاد کرده اند که از دسته های «عاشورا» برای برادران و دسته های «الزهرا(س) » برای خواهران می توان نام برد. گروهان و گردان درست کرده اند که گردانهای «بیت المقدس» برای برادران و گردان های «کوثر» برای خواهران است. گردانهای «امام حسین(ع) » و «امام علی(ع) » تشکیل داده اند. همه اینها از پایگاه مقاومت تا بخش تا شهرستان تا استان و سطح کشور را پوشش می دهند. تمام اینها آماده اند دفاع سرزمینی را در منطقه شروع کرده و در نهایت به دفاع میهنی بپردازند.
** ۴ سال است که ما رزمایش هایی را برای گردان های بیت المقدس، امام حسین (ع)، عاشورا، امام علی (ع) و الزهرا (س) تعریف کرده ایم و در این سالها هر کدام از این گردانها با توجه به ماموریت ذاتی خود، رزمایش انجام می دهند.
** یک تعریف «یک به سه» در عرصه نظامی وجود دارد و این به این معنی است که یک تیپ اگر نیاز بود که تبدیل به لشگر شود، باید به سرعت این کار انجام شود که در این صورت بلافاصله این گردان‌ها به گردان‌های تیپ اضافه می‌شوند و به لشگر تبدیل خواهند شد.
** {نقش بسیج در سوریه} تمام اقدامات ما در جهت «الگوسازی» است. وقتی که کشور آنها تهدید شد، بلافاصله به این نتیجه رسیدند که بهترین الگو برای دفاع از سرزمین‌شان، تشکیل بسیج بود. بلافاصله آدم‌های آنها آمدند و از الگوی ما الگوبرداری کرده و بسیج را در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان تشکیل دادند. تمام اقدامات و کارهای ما مستشاری بوده است.
** شهید همدانی معتقد بود برای حل مشکل اقتصادی نیز باید به بسیج توجه کرد. بسیج حتی می‌تواند مشکل سیاسی ما را در دنیا حل کند. اگر می‌خواهیم مشکل نظامی برایمان به وجود نیاید و قدرت بازدارندگی بالایی داشته باشیم، باید به بسیج تکیه شود. حتی معتقد بود برای رفع مشکل فرهنگی نیز باید به بسیج تکیه شود. شهید همدانی اعتقاد زیادی به بسیج داشت.

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =