دبیر کارگروه تعمیق باورهای دینی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از برگزاری نشست نقش سیاسی زنان در واقعه عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر کارگروه تعمیق باورهای دینی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ضرورت معاصر سازی زندگی بزرگانی مانند حضرت زینب(س) نیاز جامعه ماست و اندیشمندان باید به صورت میان رشته ای به این موضوع بپردازنند.

منصوره شایسته با اشاره به برگزاری نشست نقش سیاسی زنان در واقعه عاشورا با تبیین رویکرد و اهداف برگزاری این نشست گفت: نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا نقش سیاسی و مدیریتی و تاثیر گذار است و با چنین اهمیتی است که یکی از اهداف برگزاری این نشست تبیین نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا و نحوه الگوگیری از این نقش در زمان حال حاضر در تبیین جایگاه و نقش مشارکت سیاسی اجتماعی زنان در جامعه است.

او با تاکید بر اهمیت مشارکت سیاسی اجتماعی  زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه افزود: زنان دارای  پتانسیل بالایی هستند که اگر درست به کار گرفته شود در توسعه آن جامعه نقش مهمی خواهند داشت.

او گفت: در زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) جایگاه زنان بسیار متفاوت است و به همین ترتیب نسل به نسل این الگوگیری تغییر پیدا کرده  و به زمان ما رسیده است؛ بنابراین آنچه ما در این دوران شاهد آن هستیم تفاوت بسیار زیادی با جایگاه زن در زمان پیامبر اکرم (ص) دارد و تلاش ما برای تبیین صحیح آن نگاه در جامعه است.

شایسته با اشاره به محتوای این نشست گفت: بسیار علاقمند هستیم تا این فاصله با ادبیات دینی ما ترمیم شود . البته طبیعی است که از منظر مستند تاریخی دراین نشست واکایی خواهد شد، اما نهایتا تنها به تاریخ بسنده نمی کنیم و تحلیلی هم در این راستا توسط استادان انجام خواهد شد و مقایسه ای هم در سیره نبوی علوی خواهیم داشت.

او یکی از اهداف مهم این نشست را  معاصرسازی از الگوهای بزرگ تاریخی دانست و افزود:  اهل بیت پیغمبر(ص) سرمایه های ارزشمند شیعیان هستند و به همین جهت معاصر سازی از الگوهای تاریخی می تواند به بهبود وضعیت حال جامعه و رفع بسیاری از چالش ها و مشکلات کمک کند و هدف از برگزاری این نشست نیز دستیابی به تبیین نظری این الگوسازی است. 

شایسته ادامه داد: ضرورت معاصر سازی زندگی بزرگانی مانند حضرت زینب(س)  نیاز جامعه ماست و اندیشمندان باید به صورت میان رشته ای به این موضوع بپردازنند و از ابعاد متفاوت به این موضوع نگاه شود تا بتوانیم این سرمایه های تاریخی را برای نسل امروز زنده کنیم که البته نیازمند همت جدی است.

دبیرکارگروه تعمیق باورهای دینی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان گفت: ورود در این نشست برای عموم آزاد است و امیدواریم که بتوانیم در شرایط دیگر این مبحث را ادامه دهیم و به شکل عمیق و از پژوهش های مربوطه در این راستا استفاده شود تا خلاء های موجود مورد ارزیابی قرار گیرد و در راستای رفع آن خلاء ها پژوهش هایی انجام شود.

گفتنی است، نشست «نقش سیاسی زنان در واقعه عاشورا» با همکاری کارگروه تعمیق باورهای دینی و کارگروه مدیریت و مشارکت سیاسی و اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در موسسه مطالعات و تحقیقات زنان روز سه شنبه ۱۰ آذر ماه از ساعت 15 تا 18 برگزار خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =