دیدن آثار هنری مشهور جهان برای هر کسی لذت بخش است. حالا به گزارش همشهری آنلاین،فناوری سه‌بعدی به کمک نابینایان آمده تا آنها هم بتوانند به شکلی متفاوت،‌از طریق لمس، آنها را ببینند.

پروژه Unseen Art (هنر ناديده) فرصتي را براي نابينايان فراهم مي‌آورد تا آثار هنري سرتاسر جهان را ببينند. در اين پروژه مدل‌هاي سه‌بعدي آثار هنري مشهور چاپ مي‌شوند تا افراد نابينا يا كم‌بينا بتوانند اين مدل‌ها را لمس كرده و به اين شكل از اين شاهكارها دركي بصري به دست آورند.اولين اثر هنري كه به مدل سه‌بعدي براي نابينايان تبديل شده‌است، تابلوي موناليزا اثر داوينچي است.

يكي از اهداف بزرگ شركت Unseen Art ايجاد آرشيوي از مدل‌هاي سه‌بعدي تمامي آثار هنري جهان است تا افراد بتوانند از هر گوشه‌اي از دنيا به آن دسترسي داشته‌باشند و در صورت وجود يك چاپگر سه‌بعدي بتوانند آنها را چاپ كرده و مورد استفاده قرار دهند.

هزينه اين پروژه از محل كمك‌هاي مالي عمومي تامين شده و اين شركت در مقابل مدل‌ سه‌بعدي چاپ شده موناليزا را به حاميان مالي خود اهدا مي‌كند. پول‌هاي جمع‌آوري شده صرف ايجاد سكوي آنلايني براي ذخيره‌سازي مدل‌هاي سه‌بعدي براي دانلود و چاپ رايگان خواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =