ایرنا نوشت ،مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از احتمال بارش برف و باران در استان از اواخر روز چهارشنبه (11 آذر ) خبر داد.

مهرداد قطره سامانی  افزود: با ورود یک سامانه بارشی به استان از اواخر روز چهارشنبه، بارش برف و باران به خصوص در مناطق غربی استان پیش بینی می شود که این بارندگی ها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی در نقاط سردسیر استان باعث بارش برف و در مناطق گرمسیر استان منجر به بارش باران می شود.
قطره سامانی همچنین از کاهش 55 درصدی بارندگی های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون (اول مهرماه تا 8 آذر) 91 میلیمتر بارندگی در استان گزارش شده در حالی که میزان بارندگی در مدت مشابه سال گذشته 202 میلیمتر بوده است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شهرکرد را سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته اعلام کرد و افزود: دما شهرکرد در شب گذشته هفت درجه زیر صفر گزارش شده است.
قطره سامانی ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته در سردترین زمان دما در بروجن شش درجه زیرصفر، کوهرنگ و بن چهار درجه زیرصفر، شلمزار سه درجه زیرصفر، فارسان دو درجه زیرصفر، سامان و لردگان صفر درجه و اردل دو درجه بالای صفر بوده است.
گفتنی است ، با توجه به اینکه استان چهارمحال وبختیاری سرچشمه دو رودخانه کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استان های اصفهان و خوزستان را به طور مستقیم با چالش در تامین آب مواجه می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =