ایسنا نوشت: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که دولت ترکیه به گروه‌های تروریستی در سوریه سلاح و مهمات می‌دهد و درمقابل با قیمت کم نفت و آثار باستانی سرقت شده در سوریه و عراق را از تروریست‌ها خریداری می‌کند.


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با بیان این مطلب اعلام کرد: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد دولت ترکیه در دوره اخیر حمایت خود را از تروریست‌ها را افزایش داده و به آنها سلاح و مهمات می‌دهد تا به جنایت‌های خود علیه مردم سوریه ادامه بدهند و از حضور تروریست‌هایی که توانسته‌اند بر منطقه مرزی سیطره یابند بهره‌برداری می‌کنند.

در بیانیه ارتش سوریه آمده است: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که وسایل حمل و نقل از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها بدون مانع و از گذرگاه‌های مرزی بدون بازرسی عبور می‌کند. آنچه که دولت ترکیه درباره کاروان‌های حامل کمک‌های انسانی می‌گوید جز خرافات چیز دیگری نیست و این کاروان‌ها حامل سلاح و مهمات برای تروریست‌ها هستند و از آنها برای انتقال زخمی شدگان به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های ترکیه استفاده می‌شود.

در این بیانیه تاکید شده است: دولت ترکیه به طور عمد به وضعیت امنیت در مرزهای سوریه و ترکیه بی‌توجهی می‌کند و این مساله موجب تسهیل در انتقال تروریست‌ها از سوریه به اروپا برای اجرای عملیات‌های تروریستی شده است.

ارتش سوریه اعلام کرد: طرف ترکیه‌ای که شب گذشته چند خمپاره به سمت پایگاه‌های ما شلیک کرد همچنان به تجاوز و دشمنی خود علیه سوریه ادامه می‌دهد. ما نسبت به خطرناک بودن چنین اقداماتی هشدار داده و از جامعه جهانی می‌خواهیم تا بر دولت ترکیه برای توقف حمایت خود از تروریسم فشار بیاورد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =