روزنامه ورزشی گل در شماره صبح یکشنبه خود نوشته که محمد مایلی کهن به این می اندیشد که اگر قانون استفاده از یارهای کمکی پا بر جا باشد ، رحمتی را به همراه امیدها ببرد.

داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که بازی نچندان خوشایند اختلافات میان کادر فنی تیم ملی امید و تیم بزرگسالان همچنان ادامه دارد ، گمانه زنی جدیدی منتشر شده که بعید است محمد مایلی کهن از قوانینش اطلاعی نداشته باشد. روزنامه گل نوشته مایلی کهن به دنبال این است که اگر قانون اجازه دهد ، مهدی رحمتی را با خود به بازی های انتخابی قطر برای المپیک ریو ببرد. مایلی کهن که در زمان مربیگری خودش در تیم امید در سال 1382 و برای بازی های انتخابی المپیک آتن ، مهدی رحمتی جوان را در درون دروازه می گذاشت ، بعد از شکست یک بر صفر در تهران برابر کره ، با تیمی از ستاره های درخشانی چون رحمتی ، نویدکیا ، کعبی و شالوده تیم جوانی که یک سال بعد با برانکو ایوانکویچ قهرمان بازی های آسیایی بوسان شد ، در رقابت های انتخابی المپیک حذف شد . او حالا بعد از سال ها ، باری دیگر آیا قصد دارد فرصت بازی را در انتخابی المپیک به مهدی رحمتی بدهد؟
رحمتی البته یک بار دیگر هم بعد از سپری کردن سن بازی در تیم امید ، برای امیدها بازی کرده است. او در بازی های آسیایی گوانگژو به همراه غلامرضا رضایی و  سید جلال حسینی برای تیم امید شاغلام پیروانی به میدان رفت و در نهایت ، در آن بازی ها با دو شکست برابر کره و ژاپن ، تیم امید ایران که ستاره ملی پوش سرشناس داشت ، چهارم شد و تیم های زیر 21 سال دو رقیب شرق آسیایی ایران تقریبا دو سال بعد از آن به المپیک رسیدند. ایران هم که زمان را طبق معمول از دست داده بود ، به جایی نرسید.
اما رحمتی که برای بازی های گوانگژو هم می گفت در رودربایستی استادش غلام پیروانی مانده است آیا اصلا می تواند در تیم امیدها بازی کند که جبهه منتقدان کارلوس کروش را فشارشان را روی سرمربی پرتغالی که حالا ناظر تیم امید است ، بیشتر کند؟
این پرسشی است که تقریبا از دوره قبل این بازی ها ، همه پاسخش را می دانند . اینکه قانون استفاده از بازیکن بالای 23 سال در مرحله انتخابی ممنوع شده است و تنها تیم ها در صورت صعود به المپیک می توانند از بازیکن بزرگسال استفاده کنند. عباس علیپور مدیر رسانه ای تیم ملی امید بی آنکه در جریان ماجرای تیتر روزنامه ورزشی گل باشد در پاسخ به سئوال خبرآنلاین و درباره قانون استفاده از بازیکنان بزرگسال می گوید:«از دوره قبل ، این قانون برداشته شده و تیم ها نمی توانند در بازی های انتخابی از بازیکن بالای 23 سال استفاده کنند.» وقتی او این قانون را می داند ، مایلی کهن و خاکپور که در یک سال گذشته بیشترین اردوهای تدارکاتی تاریخ را برای یک تیم فوتبال ملی ایران داشته اند ، قطعا از این قانون آگاه هستند و می دانند که از رحمتی نمی توانند در تیم شان استفاده کنند.
تیمی که تا دو ماه دیگر باید با این همه استعداد و این همه اردوی آماده سازی ، رویای المپیکی مان را برآورده کند. البته به شرطی که مربیانش در دل تمام کلنجارهای شان با مربیان تیم بزرگسالان ، روی تیم شان هم تمرکز کرده باشند و آماده این تورنمنت مهم باشند.

41257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =