رژیم غذایی کم قند بگیرید،غذاها برایتان شیرین‌تر می‌شود!

همشهری آنلاین نوشت: یک بررسی جدید که در نتایج آن در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که بزرگسالانی که از رژیم غذایی کم‌قند ‍پیروی می‌کنند، طعم غذاها را شیرین‌تر احساس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه این بررسی بر روی بزرگسالانی انجام شد که دو لیوان بیشتر نوشیدنی شیرین در روز می‌نوشیدند و به دو گروه تقسیم شده بودند. گروه «كنترل» اجازه یافتند که مصرف معمول قندشان را ادامه دهند، اما گروه «کاهش قند» ۴۰ درصد از کالری‌های به‌دست‌آمده از قند در رژیم غذایی‌شان را با ترکیبی از کربوهیدرات‌های پيچيده، چربی و پروتئین‌ها جایگزین کردند.

همه شرکت‌کنندگان در این بررسی مجبور بودند یک نوشیدنی شیرین یا یک دسر شیرین برای مثال پودينگ را هر ماه برای سه ماه مصرف کنند.

نتایج نشان داد که افرادی که میزان دریافت قندشان را کاهش داده‌اند، نسبت به افرادی که دریافت قندشان را مانند قبل ادامه داده‌اند، طعم غذاها را بسیار شیرین‌تر احساس می‌کنند. البته افرادی که رژیم غذایی کم‌قند داشتند، پس از پایان مدت مطالعه به‌سرعت به میزان‌های پیشین مصرف قندشان بازگشتند.

به‌هرحال، این نتایج اهمیت رفتن به‌سوی رژیم غذایی کم‌قند را نشان می‌دهد و می‌تواند بر تلاش‌های مقامات بهداشتی برای کاهش مصرف قند افزوده‌شده به مواد غذایی تأثیر بگذارد. هزینه این بررسی را شرکت پپسی و «مرکز حس‌های شیمیایی مونل» تأمین کرده بودند.

5454

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =