عضو شورای عالی فضای مجازی گفت 25 میلیون ایرانی بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند و روزانه 1.5 ساعت بازی توسط هر نفر انجام می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سعید عاملی از غیر بومی بودن 95 درصد از بازی‌های ویدئویی در بازار خبر داد و مطرح کرد: جمعیت بازی‌کننده‌ها در کشور 25میلیون نفر است که روزانه به طور متوسط 1.5 ساعت مشغول بازی هستند.
عاملی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها بین 30 تا 40 میلیون ساعت وقت خود را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند، مطرح کرد: در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد که علاوه بر اینکه بازی‌های ویدئویی جنبه سرگرمی دارد جنبه آموزشی هم دارد که در این بازی‌ها مهار‌ت‌های زندگی‌های اجتماعی به افراد منتقل می‌شود و انتقال فرهنگ سایر جوامع ایران هم می‌تواند از طریق این بازی‌ها اتفاق بی‌افتد.

 

در همین حال مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سه پروژه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای حمایت خواهد کرد که بازی دینی و قرآنی یکی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

حسن کریمی قدوسی با اشاره به حمایت‌های ویژه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری از صنعت بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای حمایت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از اعتبار هشت میلیارد تومان، شش و نیم میلیارد تومان وام و مابقی آن «گرنت» است. همچنین این اعتبار صرف سه پروژه بزرگ بازی‌سازی برای شرکت‌های معتبر خواهد شد

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    2 0
    اینجا که نمیشه با این پینگ افتضاح و تایم اوت فراوان به صورت انلاین بازی کرد فقط آفلاین اونم کرکی من خودم از استیم پلی میدم پول جدا برای سرویس کاهش پینگ پرداخت میکنم که داستانش مثل فیلترینگ و خرید و فروش وی پی ان هست واقعا باعث تاسف