مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم خبر داد؛ تولید برق در تصفیه‌خانه فاضلاب قم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب قم بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تولید برق از ویژگی‌های این تصفیه‌خانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، عبدالحمید توکلی بینا، در رابطه با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب قم به مهر گفت: این پروژه تاکنون بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب قم به دلیل تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در ردیف پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است و تولید برق از گاز حاصل از هضم لجن فاضلاب از جمله ویژگی‌های این تصفیه‌خانه است که می‌تواند ۷۰ درصد از برق مورد نیاز تصفیه‌خانه را تأمین می‌کند.

توکلی‌بینا عنوان کرد: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۲۵۰ هزار نفر با توان تولید ۱۵ میلیون متر مکعب پساب است که با بهره‌برداری این تصفیه‌خانه میزان تولید پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم به ۳۰ میلیون مترمکعب در سال می‌رسد که می‌تواند نیازهای کشاورزی و صنعتی استان را تأمین کند.

۴۸ درصد شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرد

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد و با بهره ‌برداری از تصفیه‌خانه جدید پوشش فاضلاب به بیش از ۴۸ درصد می‌رسد که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۷۱ میلیون متر مکعب آب در استان قم تولید شده است، ادامه داد: ۶۶ درصد آب تولید شده در قم از سرشاخه‌های دز، ۹ و نیم درصد از سد ۱۵ خرداد و ۲۴ و نیم درصد آب از چاه‌های شهری و علی آباد تأمین شده است.

وی گفت: میزان مصرف آب در قم طی سال جاری نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =