ایسنا نوشت: عدالتخواه گفت: در این مدتی که من در استان کرمانشاه هستم، به واقع دیده ام که رسانه ها خیلی به ما کمک کرده اند و از عملکرد آنها راضی هستم.

محمدرضا عدالتخواه در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و اصحاب رسانه با موضوع نقش رسانه ها در پیشگیری از جرایم انتخاباتی که امروز (هفتم آذر ) در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: باید بگونه ای عمل کنیم که بتوانیم فضا را برای انتخاباتی پرشور، باشکوه و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای آماده کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در جامعه نقش پرسشگری را برعهده دارند و این نقش می‌تواند در ایجاد جامعه ای پویا و بانشاط کمک کند و در این بین رسانه ها پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند.

عدالتخواه با بیان ارزیابی خود از عملکرد رسانه های استان، خاطرنشان کرد: در این مدتی که من در استان کرمانشاه هستم، به واقع دیده ام که رسانه ها خیلی به ما کمک کرده اند و از عملکرد آنها راضی هستم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: رسانه های استان را حامی دستگاه قضایی می دانم.

وی افزود: انتظاری که از رسانه‌ها می‌رود این است که در دریافت خبر، ارسال خبر و انتشار خبر بسیار دقیق باشند و با شتابزدگی در ارسال خبر، باعث ریختن آبروی کسی نشوند.

عدالتخواه تصریح کرد: رسانه ها باید اخلاق را محور کارهای خود قرار دهند و اموری که موجب خشم خداوند می شود را هرگز انجام ندهند.

وی همچنین با اشاره به نقش قابل توجه رسانه ها در ایام انتخابات اظهارکرد: رسانه ها در امر انتخابات بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که شاخص ها و معیارهای نظام را در تشخیص فرد اصلح به مردم نشان دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: رسانه ها نباید برخی کاندیداها را بگونه ای جلوه دهند که قراراست او بیاید و همه مشکلات را حل کند و در واقع او را به عنوان یک منجی قلمداد کنند. چنین عملکردی از رسانه ها هرگز پذیرفتنی نیست.

عدالتخواه همچنین با تاکید بر اینکه در تیترهای رسانه باید اخلاق رعایت شود، افزود: وجود تیترهای خاکستری، زرد و تیترهایی که دوپهلو نوشته می شوند صحیح نیست.

وی تصریح کرد: نیاز است که مطبوعات در راستای امر پیشگیری از وقوع جرم، از تخریب و تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید تسویه حسابهای شخصی را در رسانه ها جای دهیم، اظهارکرد: نقد با تسویه حسابهای شخصی و گروهی فرق دارد.

وی همچنین در مورد فضای مجازی گفت: امروز ما در فضای رسانه ای کشور با دنیای مجازی مواجه ای که به نوعی غیرقابل کنترل است.

عدالتخواه تاکید کرد: ایجاد آرامش در جامعه باید از اهداف رسانه ها باشد و انتظاری که از آنها در این باب می رود این است که پاسخ یکدیگر را در رسانه های عمومی ندهیم که در نهایت موجب ایجاد التهاب در جامعه شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: باید شرایط به گونه ای رقم خورد که روز بعد از هفتم اسفند ماه به جشن ملی ایران بابت حضور حداکثری در پای صندوق های رای تبدیل شود.

وی همچنین از رسانه ها خواست که از سیاه نمایی و هتک حرمت افراد در فضای رسانه خودداری کنند.

عدالتخواه در ادامه این نشست هم اندیشی اظهارکرد: دستگاه قضایی در امر انتخابات یک ناظر عام است که بر همه قسمت ها نظارت می کند و تمام جلسات دادگستری قبل از برگزاری انتخابات برای پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف انتخاباتی در سطح جامعه است.

وی تاکید کرد: دادگستری استان و تمامی دستگاه های زیر مجموعه حوزه قضایی استان حق دخالت و تبلیغات له یا علیه هیچ کسی در امر انتخابات را ندارند. همچنین ما تمایل نداریم که چه قضات و چه کارکنان دستگاه قضایی استان حتی در ساعات غیر اداری و تحت عنوان شخصیت حقیقی خود در ستادهای تبلیغاتی کاندیداها حضور پیدا کنند و تجربه نشان داده کسانی که این موارد را رعایت نکنند بعد از انتخابات آسیب خواهند دید.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تمایل نداریم از درون دادگستری استان، کسی کاندیدا انتخابات پیش رو شود.

عدلتخواه تصریح کرد: هیچ کس حق تبلیغات زودهنگام در امر انتخابات را ندارد و ما و دیگر دستگاه های نظارتی این موضوع را به جد رصد خواهیم کرد و چنین اعمالی از نظر ما غیرقانونی است و لذا کسانی که از همین ابتدای کار به قانون احترام نمی گذارند می توانند معیار خوبی برای هیات نظارت در بحث عدم تایید صلاحیت‌شان باشد.

وی همچنین افزود: کسانی که در خانه خود جلساتی را برپا می کنند و یا در مجالس ختم، راهپیمایی ها، همایش ها و ... شرکت می کنند و یا اینکه در روزنامه ها شروع به مقاله نویسی می کنند به عنوان تخلف انتخاباتی دیده نمی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =